Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: Play Sports Smart TV app

Nu meer en meer mensen (met o.a. de komst van Streamz) cord cutter gaan worden, vind ik dat Telenet meer moet/zal inzetten op het los aanbieden van entertainment pakketten (dit gaf de CEO zelf hier toe). Dit doen ze al met bijvoorbeeld de omdoping van Play naar Streamz, je moet geen Telenet klant meer zijn om alle Play content via een (Smart TV) app te kunnen kijken. 

 

Ik hoop dat ze dit ook zéér snel doen voor Play Sports. Ze doen dit nu al deels via Play Sports Go, maar ik (en vele anderen) vinden het telkens moeten 'casten' totaal niet gebruiksvriendelijk (zeker niet voor een abonnement van €30/maand).

 

Zo'n tvOS app maak je (letterlijk) in een week. Het enige wat nodig is, is een beginscherm met alle kanalen en een livestream. Punt, meer is het niet. Extra functies als TV-Gids etc. kunnen (voorlopig) op de smartphone/tablet worden bekeken. 

 

Ik denk dat ze de kost van het maken van zo'n native app snel zullen terugverdienen met de €30/maand kost van Play Sports Go, want je krijgt er best wat voor terug (voetbal (alle competities), Formule 1, golf, basket, NFL, wielrennen, ...). Hopelijk bereikt dit de juiste mensen 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
3 reacties
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Idee: Play Sports Smart TV app

@m-jan20 Lijkt me een logische evolutie, alles voor iedereen ter beschikking (tegen de nodige betaling uiteraard), los van providers/tvbox/de kabel. Dan zou ik misschien dat bakje ook nog dumpen wie weet, want Netflix kijk ik ook via de tv app, beter beeld dan via de box en zoals je zegt, gans de telenet tv-theek is beschikbaar via Streamz. Play Sports en de tv-theek waren steeds de grootste reden om Telenet te hebben op vlak v tv, qua internet ook weinig te klagen. Maar enkel internet v Telenet, kabel buiten en alles via tv apps, ben voorstander. Maar is Play Sports Go 30/maand? Dus duurder dan de normale play sports, dat voor de meeste 19.95/m is (mits Wigo).

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: Play Sports Smart TV app


@Umbra666  schreef:

Maar enkel internet v Telenet, kabel buiten en alles via tv apps, ben voorstander. Maar is Play Sports Go 30/maand? Dus duurder dan de normale play sports, dat voor de meeste 19.95/m is (mits Wigo).


Ik bespaar kosten voor TV & vaste telefoon, aangezien we deze toch niet meer gebruiken. De meerprijs van €10/maand haal je er dus zo uit. 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Idee: Play Sports Smart TV app

De Play sports app is bedroevend achteruit gegaan.

 

Met je Telenet account log je in en je ziet al dat casten naar de tv elke keer niet lukt (terwijl het op dezelfde wifi netwerk is).

En sinds dat Eleven de rechten heeft over de JPL, heeft Telenet nog geen werk van gemaakt op de 3 zenders, achter de oudere Eleven kanalen te zetten. 

Vanuit de tvgids zie je duidelijk dat er de naam Eleven weg is, alleen Play sports 1 tot5 en Play Golf.

 

Is dit een slordigheid van Telenet of vegen ze er hun voeten aan?

 

Hoe is dat als je met een Go account inlogt?

0 Likes