Beantwoorden
Nivas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

Eerste ervaring met YUGO TV app

Sinds vorige week zijn we overstapt op Yugo.

Dit weekend een aantal dagen weg met de mobilhome en tot de constatatie gekomen dat het streamen naar de Chromecast via mijn vrouw haar Samsung Galaxy s7 die dient als WiFi hotspot meer niet dan wel gewerkt heeft.

Van de tien keer dat we willen casten hebben wou het acht keer niet starten. De Chromecast ging zelfs terug in Screensaver....

De twee keer dat het wel begon aan de casting stopte het programma regelmatig.

 

Ben ik de enige met dat probleem?

 

Nu thuis ook problemen met de app die "oeps er ging iets mis" foutmeldingen geeft op ons beide gsm's.

 

En in aan mijn vrouw verkopen dat het de toekomst is van het televisiekijken....

 

Ondertussen is er naar haar programma's aan het kijken via de digicorder.... 

 

Ik ga morgen eens bellen naar Telenet want op dit moment begin ik spijt te krijgen van mijn beslissing.... 

 

Dit willen delen met jullie, 

 

Suggesties zijn altijd welkom, 

 

Groeten, 

Nic

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Yugo-App gebruikservaring na eerste weekend

 

0 Likes
6 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

@Nivas yugo is trouwens alweer vervangen door One & OneUp. Bekijk dit eens:  www.telenet.be/One, dit is de opvolger van Yugo. Maar indien gewenst kan je Yugo blijven gebruiken hoor, deze formule blijft bestaan voorlopig, maar deze is wel van de website gehaald.

 

Ps: casten via hotspot zal NIET werken. Dit werkt enkel via je thuisnetwerk. 

 

0 Likes
jcl_1230
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

Kan het dat hier niet echt veel communicatie over is geweest? ik heb dit althans  recent toch niet opgevangen dat Yugo eruit ging.

Overigens werkt de opvolger van yugo tv nog niet op mijn Nvidia Shield tv.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

@jcl_1230 @Nivas je kan yugo als formule blijven gebruiken als je dit reeds hebt, maar ze zijn op de website van Telenet vervangen door One & OneUp...

 

De communicatie is er via een persbericht, vandaag vind de release plaats en kan je er alle info over vinden op de website.

 

Hier zal dan ook wel de nodige comunicatie rond zijn vermoed ik.

 

Hier op de netweters is er een topic over: 

https://www.netweters.be/t5/Lounge/WIGO-en-YUGO-worden-vervangen-Telenet-lanceert-ONE/m-p/124177#M33...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

@Nivas, jammer dat je eerste ervaringen niet oké waren. Casten via een mobiele hotspot is altijd tricky. De beveiliging van onze video streams verwachten een optimale wifi verbinding. En een mobiele hotspot via een Smartphone kunnen die niet altijd garanderen. 

 

Probeer zeker eens uit op je wifi netwerk thuis. 

Heb je trouwens de Android TV of Apple TV apps al kunnen proberen?

 

De "oeps er ging iets mis" foutmelding op je smartphones, kreeg je daar een specifieke foutcode bij? Als je die hebt kan je die steeds bezorgen aan de klantendienst. Als je die niet hebt kan je kan de klantendienst je op een andere manier zeker wel verder helpen.

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

@TMCLS93, de YUGO TV app is rebranded naar Telenet TV flow. Deze kan je nu als optie nemen in je Telenet One of Telenet OneUp. 

 

Klanten met YUGO Connect All-In (YUGO Internet/Mobiel en App) kunnen deze combinatie nog steeds blijven gebruiken. Maar hun app is ook rebranded naar Telenet TV flow.

Nivas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Probleem casten YUGO TV-app naar Chromecast via hotspot

Dag TMCLS93,

 

Het casten is op een gegeven één keer gelukt.

Maar dat was met horten en stoten.

Ik vermoed dat de 4G verbinding op dat moment beter was.

Ik heb de test trouwens gedaan met een Mifi Router gedaan die als WiFi extender fungeerde.

 

Met dank voor uw feedback,

 

0 Likes