Beantwoorden
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Misschien heeft men zoon het niet goed gedaan, maar bij wijze van test heeft hij aan zijn, (Windows) Pc eens een Tv scherm (45") gekopeld om zo op dat scherm  Yelo TV te kijken.  Volgens men zoon was het beeld op zijn  scherm alles behalve goed te noemen. Heeft er hier iemand soms ervaring mee? En indien ja op welke wijze zou je dat dan kunnen verbeteren. Want het probleem is dat we voor het moment al 4 tv's aan gesloten hebben via digibox/digocorder op ons abonnement. En nog een digibox bij aan schaffen zie we wel zitten maar om ook nog een tweede Paly More & Play Sport abonnement bij te nemen voor die 5° Tv dat lijkt me een beet je te duur. En dus daarom zouden we dit via Yelo Tv (op Pc) en groter scherm eraan willen oplossen, maar onze eerste test was niet echt een succes te noemen vandaar men vraag om hulp hier.

0 Likes
23 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Je kunt maximaal 4 digicorders/digiboxen per abonnement dus je zal een extra digitale tv abonnement moeten en ook nog eens de extra opties die je wilt.

 

Je kunt wel ci+ kaartjes bijplaatsen maar daar kun je niet op huren of opnemen. Je kan er wel een play/play more en/of play sports op nemen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren


@master-magic01 schreef:

en een digibox doorlussen van de ene box naar de andere via coax,

ken je niemand in de buurt die een digibox heeft om te testen????

zou al te zot zijn om een extra kabel te laten leggen voor 1 tv extra 


Wat bedoel je en tegen wie heb je het? Je kan zoveel toestellen als je wilt aansluiten op en coax kabel (signaalverlies niet mee gerekend) je moet gewoon een splitter er op zetten.

coax splitter

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

@Arthur2 splitter zou ik niet aanraden,die geven teveel verlies op de kabel,

bij mijn ouders is het zo en de tv in de keuken is soms niet om aan te zien analoog,veel spikkels op.

de kabel is denk ik wel iets van 20 meter lang,kan aan dat ook liggen en al meer of 25 jaar ligt die al met bochtjes in dus niet in een recht stuk.

 

en een ci module is voor hem geen oplossing want die wilt het extra pakket ook op die extra box kunnen zien zonder bij te betalen.

dus word ofwel een digibox met utp of geen extra pakket op de 5de tv.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Weet ik maar ik weet niet waarover je het hebt. En digitaal heb je daar geen last van (digicorder/ci+)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Vreemd als je analoog beeld al slecht is door de spikkels dat het niet om aan te zien is kan digitaal toch ook problemen geven,

als het signaal al zo slecht is.

ogja is mijn probleem niet,zolang ze er niet over klagen. 😛

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Eventje voor de duidelijkheid.

Als klant betaal je voor een aansluiting van 4 TV's. Dat is het kabelsignaal waar je voorlopig nog analoog op hebt en ook het digitaal signaal. Het analoog signaal kan geblokkeerd worden aan de tab met een tussenstuk. Dat is wat ze nog gaan doen bij de Multi aansluitingen. Dit zijn alle aansluitingen waar meer dan 4 TV's op zitten (officieel)

Als Telenet merkt dat je meer dan 4 TV's aansluit kunnen ze u een multi aansluiting aanrekenen. Daar zijn verschillende tarieven voor. Tot 10, tot 20 enz.

Coax kabel doorlussen is geen goede methode en geeft meestal sterk signaal verlies. Lukt het toch dan heb je geluk.

Je kan maximaal 4 digiboxen of corders interactief aansluiten. Bij een 5e zal je daarop niet kunnen genieten van extra's zoals Play, Play more of sporting. Dat is voor max. 4 toestellen;

Je zal ook maar maximaal 4 digitale lijnen kunnen boeken op je kabelabonnement tenzij je multiaansluiting hebt. Dus max. 4 CI+ maar ook 1 DTV lijn met 4 boxen en 3 CI+ lijnen. Wat ook nog zou lukken is 4 DTV lijnen met op elk 4 Boxen. Maar dan zal je moeten investeren in een €600 aan versterkers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Dank u voor deze deskundige uitleg hoor. Ik begrijp perfecct dat een abonnement voor iets altijd en bepaalde limiet heeft, hoe duur bijvoorbeeld een abonnement bij een voetbalclub ook moge zijn het geeft je geen recht om met 2 op het zelfde zitje te gaan zitten hé. En 4 Tv's voor een gezin zal toen deze regel werd opgesteld wel ok geweest zijn. Maar  tegenwoordig, zeker als je zoals wij 3 volwassen kinderen nog in huis hebt  is dat nu net eentje te weinig die vier Tv's

En dus  is er als ik alles goed begrijp is er niet echt een mogelijkheid om toch (tegen een rdelijke prijs) die 5° Tv digitaal te kijken en daarop zo maar Play More & Play Sport ook kijken zoals op de 4 Tv's nu?  Ook niet door in die 5° Tv een Cl module te plaatsen? Of bel ik beter eens naar de Telenet helpdesk om dit alles met zekerheid te weten te komen?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Je hebt voor een ci+ kaartje altijd per kaartje een apart Yelo play/play More/play sports abonnement nodig.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Resolutie Yelo Tv op groot scherm verbeteren

Het heeft nu ook eenmaal te maken met rechten en zo. Bovendien is het een luxe probleem. Niet iedereen kan zich 5 TV's in huis permiteren.

De regel is er ook om te vermijden dat een gans appartementsblok allemaal op 1 aansluiting zit. Zou natuurlijk mooi zijn om voor pakweg 70 euro in de maand in alle appartementen naar TV met bijkomend Play, Play more, Sporting, te kijken. Rusthuizen zouden dit ook leuk vinden enz.

Voor dingen zoals Play en Play More heeft Telenet ook enkel rechten om per gezin / aansluiting door te sturen en vermoedelijk is dat daar ook beperkt tot 4.

Een rusthuis kan bijvoorbeeld geen abonnement afsluiten voor Play of Play More voor een ganse vestiging. Indien een bewoner dat wenst moet de bewoner dit afzonderlijk aanvragen en betalen aan Telenet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes