Beantwoorden
Rudi60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV kijken met Telenet TV yelo-app in het buitenland.

Om in het buitenland TV te kijken zonder satelietschotel heb ik mij een Mi TV Stick android TV 9.0 aangeschaft.  Je kan dan met uw internetabonnement van telenet verbinding maken en TV kijken via apps die je installeerd op de TV stick.  In installeren van al de apps lukt behalve voor de app van telenet.  Ik gebruik daarvoor de app telenet yelo app (op advies van de helpdesk van telenet) maar ik kan deze app niet vinden in de play store die ik op mijn TV scherm krijg.  Ik kan enkel de app op mijn smarphone zetten en via de ingebouwde chromecast in de TV stick streamen, wat soms storingen geeft en waardoor ik mijn smartphone steeds moet gebruiken.

Is dit een gekend probleem en is daar een oplossing voor ?

Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: TV kijken met app telenet in het buitenland.

0 Likes
3 reacties
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

TV kijken met Telenet TV yelo-app in het buitenland.

Ja, enige mogelijkheid is deze app "side-loaden" via bv. Kodi.  Of wijzigen van digibox/digicorder naar de Telenet TV-box, dan kan je de app van Telenet gebruiken op de MI-stick.

Rudi60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV kijken met Telenet TV yelo-app in het buitenland.

Beste,

Bedankt voor uw reactie en hulp.  Ik ga onmiddellijk de nieuwe TV box bestellen.  Het is inderdaad zo dat ik de Telenet TV app wel heb teruggevonden en op de TV stick heb kunnen plaatsen.  Ik kon hem echter niet openen, dit komt dan omdat ik de nieuwe TV box niet heb.

Hebt U ervaring met het gebruik van de TV stick, is dit een betrouwbaar alternatief voor het gebruik van satelietschotel ?  Het zou wel een heel goede oplossing zijn, sinds de meeste zenders naar Astra 3 zijn verplaatst is de ontvangst met bomen in de buurt niet altijd even gemakkelijk.

Misschien nog één domme vraag : moet ik de TV box meenemen op reis of is alleen de TV stick voldoende ?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV kijken met Telenet TV yelo-app in het buitenland.


@Rudi60  schreef:

Misschien nog één domme vraag : moet ik de TV box meenemen op reis of is alleen de TV stick voldoende ?


Alléén jouw TV stick. De Telenet TV-Box zal niet werken als je die aansluit op een vreemd netwerk (ook niet in België)

0 Likes