Beantwoorden
Joeske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem. Mijn telemeter geeft aan dat ik 67GB + 16GB = 83GB gebruikt heb terwijl mijn eigen data 45.87GB aangeeft. Ik heb een ''router only'' setup en enkel 1 kabel van mijn modem richting mijn router.  Alle data loopt dus via mijn modem. 

 

Hoe kan het zijn dat de data zoveel afwijkt? Afgaande op mijn ervaring heb ik toch wel erg veel vertrouwen in mijn hardware. Heeft iemand een idee?

 

Groet!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telemeter t.o.v. routerdata kloppen niet

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

@Joeske 

Als je verbinding maakt met Wifree kan er een verschil zijn.

0 Likes
Joeske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

Hallo Janne man,

 

Ik maak geen gebruik/verbinding met Wifree. Alle data gaat over de router, vandaar mijn verbazing.

 

Iemand anders een idee?

0 Likes
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

Heb je al eens geprobeerd om een groot bestand met gekend volume binnen te halen terwijl er geen andere netwerkactiviteit is en dan te kijken wat beide meters aangeven?

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

Dag @Joeske,

 

Kan je mss verifiëren of datums van reset van je datapakket in "Mijn Telemeter" overeenkomen met de datum op je router?

 

En als ik me niet vergis interne data transfer worden ook in het telemeter van je Telenet account opgeteld, in theorie zou je router dat ook moeten doen.

 

Grtz,


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Joeske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

@BEL Nee nog niet. Ik zit midden in de verbouwing en heb nog andere prioriteiten. Zal het wel doen als ik straks iets rustiger zit.

 

@KelvinUceta Ik heb telenet pas sinds 16 Maart. Ik heb toen direct alles aangesloten en momenteel tel ik totaal verbruik op. Ik zal eens bijhouden of het zo blijft want ik denk niet dat ik anders veel kan doen eraan. 

 

Verder kan ik me niet voorstellen dat mijn interne data telt voor mijn 750GB datalimiet... Als dat zo is lijkt het mij een heel raar fenomeen. 

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Verbruik van Telemeter hoger dan eigen router data?

Dag @Joeske,

 

Ik heb geen idee hoe het in elkaar zit maar ik zou vanuit gaan dat alle verkeer, ook interne, dat door de router van Telenet gaat wordt in de telemeter opgenomen. Natuurlijk, in ons geval is het anders, ik heb ook een modem-only met een WRT3200ACM [LuCI - OpenWrt].

 

Ja, ik zou opschrijven en bij je volgende afrekening vergelijken...

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes