Beantwoorden
DieterVolckaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO TV-app op WeChip v10: APK nodig?

Hallo

 

Ik installeerde de yugo app op mijn nieuwe WeChip v10... Wanneer ik de app open komt er "Heb je de app software veranderd?"

 

Is er een andere APK dat ik moet installeren op dit toestel?

0 Likes
3 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

YUGO TV-app op WeChip v10: APK nodig?

Is er iemand die @DieterVolckaert kan helpen?


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DieterVolckaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

YUGO TV-app op WeChip v10: APK nodig?

Yugo is nu Telenet tv flow... Is er nu dan wél een app die men kan gebruiken om rechtstreeks op een LG smarttv te gebruiken?

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

YUGO TV-app op WeChip v10: APK nodig?

Nee gaat niet op LG.

 

Er zijn maar 3 methodes die mogelijk zijn om Telenet TV te kijken op het grote scherm (TV-scherm) via streaming. Zie screenshot onderaan en link hier: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow/

 

In orde van stabiliteit en gebruikerservaring

 

1) Full app op Apple TV of Android TV 

 

Bediening is via een afstandbediening.

 

Dat kan door een Apple TV toestel te kopen of Android TV box (Xiaomi Mi, Nvidia Shield, Google TV ...). 

 

Er zijn ook TVs die Android TV gebruiken als OS zoals Sony en sommige Philips TV. LG heeft zijn eigen OS dus daar werkt het niet op.

 

Apple TV en Nvidia Shield (en ook andere streaming boxen maar ook TVs) hebben als bijkomend voordeel dat je ze met een netwerk-kabel kan aansluiten wat de stabiliteit ten goed komt vooral als je twijfels hebt over je wifi-kwaliteit.

 

Binnenkort ook Samsung TVs blijkbaar.

 

2) Casten via de Telenet TV flow app op je smartphone of tablet

 

Bediening is via je smartphone, vind ik persoonlijk zeer onhandig.

 

Van daaruit kan je casten naar een TV/dongle die Chromecast of Airplay ondersteunt. Mijn ervaring is dat de stabilitiet zeer wisselend is. Dit kan door een slecht wifi-netwerk zijn of door software-fouten.

 

Daarnaast is het afhankelijk van de verbinding op je smartphone en verbruikt het ook aanzienlijk batterij.

 

3) Kijken of casten via je browser op je PC of Mac

 

Kijken is evident, casten is slecht (via een optie in de chrome browser, zeer slechte en trage gebruikerservaring).

 

ChristofW_0-1619428227894.png