24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
ik heb een gloednieuwe tablet, en toch wil Yelo geen TV afspelen.
Ik krijg een belding ivm "root"
Het is een Android tablet vanuit de Gamma, nieuw uit de doos.
Ik hen er zo twee gekocht, een voor mij en één voor de zoon.
Geen van beiden wil tv afspelen.
Nochtans wordt dit in de reclame en op de website als "vanzelfsprekend" gepromoot.
Ik voel mij bedrogen.
Wie kan mij helpen?
Yelo TV-app werkt met Microsoft PlayReady DRM. Playready DRM controleert bij de start van een videostream of het toestel rooted of jailbroken is. Als dat zo is, krijg je een foutmelding en kun je niet naar Yelo Play-app of Yelo TVkijken. Dat is om het copyright te beschermen, en op vraag van de aanbieders van films en series.
Telenet bepaalt niet welke toestellen en besturingssystemen ondersteund worden door Microsoft PlayReady DRM. De lijst verandert regelmatig.
Sommige (goedkopere) smartphones/tablets zijn rooted als je ze koopt of uitgerust met een niet-goedgekeurde Android versie.
Het kan dus zijn dat jouw Gamma Tablet niet op die lijst van Microsoft PlayReady DRM voorkomt. Of al geroot is voordat je ze gekocht hebt (door de fabrikant).
Beste,
bedankt voor het antwoord.
Dit toestel is niet "rooted". Ik heb dit zonet laten nakijken.
Nogmaals, hij komt net uit de doos, en heeft een officiele android versie.
Dit is geen chinese namaak.
In de reclame van Telenet wordt nergens iets gezegd dat dit maar op sommige merken zou werken.
Akkoord dat als men iets wijzigd aan het toestel, maar een toestel net uit de doos, dit is te gek.
Telenet maakt reclame dat we op een tablet kunnen TV kijken.
Ik koop een normale tablet, geen namaak.
Ik heb geen boodschap aan die "goedgekeurde lijst" want daar werd in de reclame geen melding van gemaakt
Sorry Flup, maar ik (en andere klanten) kunnen helaas niets doen aan het feit dat jouw toestel niet op de lijst van Microsoft staat. Mag ik vragen welk merk en model van tablet je precies gekocht hebt?
bestel eerts yelotv en dan een gode uitstekende yelotv en koop een bekendmerk geen goedkope troep
Te gek dat ik dit als oplossing zou aanvaarden, mijn probleem is niet opgelost.
En goedkope troep, merci hé. Omdat ik geen ipad hupeldepup kan kopen wil dat nog niet zeggen dat ik "goedkope troep" heb gekocht. 150 Euro vind ik niet goedkoop. Misschien dat jij in het geld zwemt, ik niet...
Bij de reclame van Telenet wordt niet gezegd dat je een perperduur apparaat moet kopen om ervan gebruik te kunnen maken...
Het toestel is een Audiosonic TL3491
Je moet het sommigen hier vergeven: hun taalgebruik is soms erbarmelijk.
Het enige dat ik kan zeggen is dat je te veel hebt betaald voor dat toestel (elders merkelijk goedkoper) en dat je toch beter eerst hier had gekeken in verband met compatibiliteit: klik.
MarcVIM, bedankt voor de reactie.
Ik kan wel niet goed volgen. Als ik de link met geteste toestellen bekijk mag ik blijkbaar enkel een Nexus of Samsung toestel kopen?
In de reclame wordt niks over compatibiliteit gezegd.... enkel "android.. ne zelfs dat niet... op je tablet.
Dus vind ik dit niet correct dat men eerst een toestel koopt (eigenlijk 2) en dan pas na installatie van de app weet dat het niet werkt.
Zonder toestel kan ik de app niet testen hé...
Je hebt helemaal gelijk. Er zou minstens in de reclame voorbehoud over compatibiliteit moeten gemaakt worden, niet ergens goed weggestopt op de site.
Maar ik vrees dat we er hier, op het klantenforum, niet gaan aan uit geraken.
Dit is een zaak voor de klantendienst. Ik zou daar vriendelijk maar kordaat mijn zaak voorleggen.
Je bent niet alleen met deze problematiek. Dus is het aan Telenet om een correcte oplossing aan te bieden.
MarcVIM
Voorleggen aan de klantendienst zou ik graag doen... maar waar is de telenet klantendienst.
Je kan via telefoon amper ergens terecht om technisch of ivm factuur iets te regelen. Voor mijn factuur heb ik vorig jaar ellenlang moeten bellen, uiteindelijk mailen, om dan correctie te verkrijgen.
Het was nochtans een simple rekenfout....
Voor het probleem waar ik nu me zit werd ik naar de website verwezen, en op de website word je naar dit forum doorverwezen...
Iemand enig idee welk email adres van kantendienst voor dit soort van melding kan gebruikt worden?
Filip
Filip,
Probeer anders eens via Facebook of Twitter. Zij zijn meestal net iets meer op de hoogte van deze dingen dan de telefonische klantendienst, naar mijn ervaring.
Dag Filip. Ik vroeg me af of jij een oplossing hebt gevonden. Want nu zit ik ook met dat probleem.
Ik heb een tablet van Testaankoop gekregen. Dank je voor je antwoord.