Beantwoorden
wfoll
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

wfoll_0-1627578361619.png

Ik krijg voortdurend deze melding, maar vind op het internet geen duidelijke info. Is dit betrouwbaar of kan ik dit het beste verwijderen?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Configuratie-update

0 Likes
5 reacties
Jo_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

Nee, verwijderen. WAP en MMS zijn oude technologieën, er is geen enkele reden waarom een smartphone via een afgeleide van SMS een update zou krijgen.

 

Edit: curieus welk merk en type van telefoon heb je en installeer je regelmatig de software updates?

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

@wfoll 

Indien je het niet vertrouwt dan kun je de instellingen zelf opvragen. Sms DATA naar 1962.

Als de melding waarvan sprake legit was zul je ze - voorlopig - niet meer zien verschijnen.

 

Plip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

Mijn vrouw en ikzelf krijgen op onze smartphone (Motorola moto g8 plus en moto g9power) ook regelmatig dezelfde melding voor configuratie update van MMS en WAP. Er staat ook dat deze van Telenet uit komt. Ik heb hiervoor gechat met Telenet en daar kon me me eigenlijk geen echt antwoord geven buiten dat dit vermoedelijk geen kwaad kan en ik heb de update dan maar geïnstalleerd. Ze kwam niet via sms trouwens, maar gewoon via een melding op het scherm. Uitstellen of verwijderen zorgt er meestal voor dat ze gewoon later opnieuw verschijnt.... Er moet toch ergens een verklaring zijn hiervoor? Nergens heb ik tot nog toe een goede verklaring gevonden ...

Tags (1)
0 Likes
Plip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

Als ik data naar 1962 stuur krijg ik inderdaad opnieuw deze configuratie update. Wat houdt dit dan in feite in?

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Configuratie-update smartphone betrouwbaar?

Je verkrijgt in dat configuratie profiel de nodige instellingen voor de toegangspunten zoals de Access Point Name (APN), SMS/MMS instellingen,...

 

Kort gezegd deze instellingen heb je nodig om een correcte verbinding te maken met de nodige diensten. Zonder die instellingen kan je bv. niet surfen, geen SMS'en versturen of je Visual Voicemail bereiken.

 

Een dergelijk configuratie profiel is behoorlijk handig en eenvoudig te gebruiken. Met één druk op de knop worden alle instellingen correct ingesteld voor je huidige netwerk.

 

Het kan soms gebeuren dat de instellingen eens veranderen. Wanneer dat het geval is zal je automatisch een nieuw configuratie profiel ontvangen. Het is trouwens compleet veilig om een dergelijk profiel te gebruiken.

 

Maar als je liever alles zelf onder controle houdt dan kan je de instellingen ook manueel invullen. Je vindt de nodige informatie hiervoor op deze Telenet pagina.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.