24810
netweters
|
152845
antwoorden
|
20745
vragen
|
Beste
Een aantal weken geleden kocht ik een nieuwe smartphone in een telenetwinkel. Men beloofde een factuur op te sturen, nooit gezien, ga terug naar winkel: zonder kassaticket lukt dat niet. En daar zit het hem: alles afgezocht maar zo’n klein papiertje voor zo’n belangrijke aankoop is duidelijk snel verdwenen.
Hoe geraak ik aan een factuur of duplicaat kassaticket (oa ook voor garantie) Wordt dat niet ook digitaal bijgehouden?
Groetjes
Ils
In theorie heeft elke winkel die zijn verkopen registreert via de computer de mogelijkheid om een duplicaat van zijn uitgeschreven facturen te maken. Zelfs manueel uitgeschreven facturen moeten ze minstens 10 jaar bewaren. Of ze het (gratis) willen doen is een andere vraag. Een kassaverkoop is normaal gezien niet op naam geregistreerd.
In de winkel waar ik gewerkt heb konden we binnen de 5 minuten een duplicaat afprinten als we natuurlijk de juiste gegevens hadden op wie de factuur gemaakt was of zelfs op serienummer.
Vroeger heb ik in een doe het zelf keten gewerkt en daar kon je zelf de dag nadien geen factuur meer opvragen. Geen factuur = geen garantie, zelfs de dag nadien.
Heb je betaald met je bankkaart? Indien zo, vraag via netbanking het uittreksel van de transactie op, print het uit en ga daarmee naar de winkel.
Serienummer heb je niet nodig bij de klantendienst. Ze kunnen je een duplicaat toezenden van de aankoopbevestiging per email en daar zal dan iets opstaan in de trend van:
Je bestelde een nieuw mobiel toestel:
Apple iPhone SE 32GB Space Gray€ 349,00 € 249,00