Beantwoorden
thesource
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

AP Neemt de instellingen niet over

Dit weekend een Access Point gehaald om zo mijn netwerk uit te breiden tot in de tuin.

 

Om één of andere reden neem het AP echter niet de settings over van mijn telenet modem. Het AP blijft werken met zijn eigen SSID (AP-xxxxxxx) en paswoord. De wifi en connectie lampjes branden beide groen, het streepje onderaan blijft oranje/geel knipperen. Op zich kan men wel connecteren en surfen via het AP maar ik zou liever hebben dat ik één SSID heb voor zowel de modem als het AP. De instelling 'één netwerk' in 'mijn telenet' staat correct. De modem heeft momenteel reeds één SSID voor de 2.4 en 5 ghz band.

 

Ik heb al gechecked of het model van mijn modem het kopiëren van de instellingen zou moeten ondersteunen en dat lijkt wel zo te zijn (zwarte modem CH6643E). Ondertussen al een paar keer een reset gedaan van het AP maar dat heeft niet geholpen. Ik zie het AP ook niet staan wanneer ik naar modem instellingen ga kijken in 'mijn telenet'. Wel bij gehuurde toestellen maar dus niet bij de configuratie.

 

Het AP staat momenteel nog naast de telenet modem en is daar rechtstreeks op aangesloten. Zie ik iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt,

 

Peter

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

AP Neemt de instellingen niet over

Ben je al eens gaan kijken in "mijn telenet" of de instelling " 1 netwerk maken" wel geactiveerd staat? Dit is een mogelijke oorzaak.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thesource
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

AP Neemt de instellingen niet over

Hmmmm... Zie in mijn originele post 🙂

 

"De instelling 'één netwerk' in 'mijn telenet' staat correct. De modem heeft momenteel reeds één SSID voor de 2.4 en 5 ghz band."

 

 

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

AP Neemt de instellingen niet over

@thesource

Kan je eens kijken of je inkomende LAN kabel toekomt in het Blauwe poortje? Indien niet, best dat de kabel die van de modem komt, in het blauwe poortje zit.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

AP Neemt de instellingen niet over

@thesource

 

Trek beide toestellen uit voor 15 seconden. Wacht dan tot de modem terug volledig is opgestart.

 

Reset daarna de AP nog eens en wacht dan een half uur.

 

Laat even weten of het lukt! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes