Beantwoorden
Horeman14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Advies voor het instellen van Google Nest Wifi

Ik heb al even gezocht naar wat mogelijke oplossingen in deze community maar jammer genoeg heb ik nog geen duidelijk advies kunnen vinden voor de best mogelijke configuratie van mijn Google Nest Wifi Router.

 

Om verschillende redenen ben ik overgegaan tot de aanschaf van een apart systeem voor mijn wifi en heb ik de wifi van Telenet uitgeschakeld. Dit werkt goed maar ik aangezien ik nu met twee routers werk (Telenet en Google) eindig ik nu ook logischerwijs met twee netwerken in een aparte range (Telenet 19.168.0.X - Google 192.168.86.X).  Alle toestellen hebben goed en degelijk internet alleen zijn de bekabelde toestellen niet meer zichtbaar voor de draadloze toestellen en visa versa. met wat kleine praktische probleempjes als gevolg (vb. printen).

Heeft iemand enig advies om dit op te lossen?

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Advies voor het instellen van Google Nest Wifi

@Horeman14   Ik kan u alleen maar aanraden om van al uw apparaten het IP adres te controleren.

Al deze die een IPadres hebben die niet in de range van 192.168.86.0 liggen zal je moeten her connecteren op je Google router. Want het is uiteraard lastig om apparaten uit 2 aparte netwerken te connecteren met elkaar. Vooral die uit de range 192.168.0.0 naar 192.168.86.0. Omgekeerd zou het niet echt een probleem mogen zijn. Dus alle apparaten aansluiten op je google router. Op de Telenet HGW mag je nog alleen je digicorder/box en de google router aansluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Horeman14
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Advies voor het instellen van Google Nest Wifi

@igvfer Bedankt voor de reactie.

Ik heb momenteel een perfect overzicht over de ip-adressen van al mijn geconnecteerde toestellen.

Momenteel zijn alle bekabelde toestellen gekoppeld via HWG en alle draadloze via Google Nest Wifi.

 

Bekabelde toestellen connecteren op de Google router is niet altijd haalbaar (waar en hoe switchen en kabels nu lopen) dus daarom had ik gehoopt dat er een soft oplossing was (vb beide routers ip-adressen laten uitdelen in dezelfde range).

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Advies voor het instellen van Google Nest Wifi

@Horeman14  De enige oplossing is uw Google router als AP instellen. Dan is het de Telenet router die de IP adressen uit deelt en dan heb je maar 1 netwerk meer. Maar ik vermoed dat je een aantal functies gaat verliezen.

Normaal gezien zal je vanuit het Google netwerk wel de apparaten in het 192.168.0.0 netwerk moeten kunnen bereiken zoals een printer of een NAS. Dat is uitgaand verkeer op je Google netwerk.

Bijvoorbeeld je printer heeft IPadres 192.168.0.110 dan moet je op het device in je google netwerk printer toevoegen kiezen via IP en dat dat IP ingeven.

Stuur mij eventueel via PM een lijstje van de toestellen die zijn aangesloten en op welk netwerk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.