Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Beveiligd en onbeveiligd wifi-netwerk beschikbaar?

Hey allemaal,

Ik merkte net dat  op bv. mijn telefoon ik twee keer hetzelfde netwerk heb staan. Ons gewoon netwerk dus maar 1 keer met beveiliging en de andere keer gewoon open. Ik vermoed dus dat nu iedereen wel toegang heeft tot ons netwerk. Hoe kan ik dit wegkrijgen??

Bij de instellingen zie ik er maar 1, 1 netwerk optie staat aan. alle andere opties lijken mij ook normaal. Heb naast de modem nog een acces point beneden en een powerline. Die laatste heb ik al is uitgetrokken maar dat veranderd niets.

Mvg,

Jeroen

 

Titel gewijzigd door Rani (mod) | Vorige titel: Twee netwerken

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Beveiligd en onbeveiligd wifi-netwerk beschikbaar?

@Bekker 

Je kan in je toestel naar opgeslagen netwerken gaan.

Daar zou je die vreemdeling moeten kunnen selecteren en verwijderen.

Lukt dat?

Als hij toch terugkomt ga je verder moeten zoeken naar de oorsprong.

Je zou dan in mijn Telenet 1 netwerk kunnen uitschakelen en verschillende namen geven. Ook aan je wifi adapter verschillende namen geven voor de beide netwerken.

Achteraf kan je altijd, indien gewenst, terug naar de oorspronkelijke instellingen gaan.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Beveiligd en onbeveiligd wifi-netwerk beschikbaar?

Ik heb in mijn telenet even de naam van ons netwrk veranderd zoals je zei en dit heeft het blijkbaar al opgelost. Het open netwerk is ineens verdwenen. Enkel de hernoemde is gebleven. Heb wel op elk toestel terug ons wachtwoord moeten ingeven.

Dus bedankt voor de snelle hulp 🙂

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Beveiligd en onbeveiligd wifi-netwerk beschikbaar?

@Bekker 

Door het netwerk te hernoemen is dat in feite een nieuw netwerk. Voor dat nieuwe netwerk had je nog geen wachtwoord ingegeven. Nu is dat dan gebeurd.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes