Hallo,
Als techneut heb ik thuis graag mijn eigen netwerkinfra.
Dit heb ik jaren gedaan met een Opnsense router en dezelfde CV8560E bridge modem.
Ik voer het MAC adres in via mijn telenet en alles was in orde, dan moest ik zelf mijn instellingen aanpassen.
Nu heb ik een Unifi Gateway Ultra, ik volg hetzelfde principe, sluit me aan op één van de poorten van de CV8560E.
Ik krijg een 192.168.x.x IP, nu goed, ik pas het MAC adres aan met wat ik zie in het Unifi toestel en teruggevonden krijg in mijn telenet.
Opeens krijg ik het publiek IP adres door.
Nu zeer vreemd, ik kan mijn Unifi toestel bereiken via het internet. Maar niets op mijn intern netwerk wil internet binnen krijgen.
Pingen wil niet, traceroute stopt op mijn default gateway. Maar een NSlookup gaat dan weer wel.
Ik heb al op meerdere plaatsen een Unifi setup geïnstalleerd, nu altijd wel achter een router met dubbele natting als gevolg.
Dus ik snap totaal niet wat hier fout gaat. Ik heb mijn settings meermaals overlopen. De firewall rules compleet opengezet ter test.
Dus voor mij lijkt het iets bij Telenet. Maar moeilijk na te gaan.
In het ergste geval stap ik over op een non bridged router, maar dit wil ik heel graag vermijden.