Beantwoorden
MarcoDotComo
Freshman Weetjeslezer
Netjes! En we zijn vertrokken!

Bridge mode + pods

Ik heb een F@ST3896LG-TN modem en 3 telenet 360 pods voor een mesh netwerk.

De modem staat in bridge-modus, aangesloten aan een ubiquity Cloud Gateway router. Achter de router staat een switch waar o.a. de pods zijn aangesloten via ethernet.

Deze setup werkt prima, ware het niet dat er nog enkele toestellen in de kelder zich verbinden met de wifi van de modem.  Deze toestellen hebben wel een verbinding met het internet, maar gaan niet via mijn router, en zijn zo dus niet zichtbaar in mijn thuisnetwerk.

Ik heb een eigen AP toegevoegd in de kelder, en voor de telenet modem een BLOCK-LIST geconfigureerd met de mac adressen van de toestellen in de kelder.  Maar dat lijkt niet goed te werken: de toestellen maken nog steeds verbinding met modem.

Heeft iemand een gelijkaardige ervaring en een mogelijke oplossing ?

Ik zal eens proberen om de modem met zilverpapier in te pakken, mogelijk werkt dat 🙂

Groeten,
M.C

Tags (2)
1 reactie
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Bridge mode + pods

modem inpakken in zilverpapier is een slecht idee wat betreft de koeling van de modem.

Toestellen aangesloten op de modem ( UTP of WiFi) zitten in een ander  privé subnet dan de toestellen aangesloten op uw router.

Ik denk dat je de WiFi van de modem kan uitschakelen in "Mijn Telenet" en enkel de WiFi van de pods gebruiken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.