Beantwoorden
Wesley91
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Deco P7 achter modem portforwarding voor Xbox NAT

Beste,

ik heb een deco p7 achter mijn modem van Telenet staan als router, 

nu wil ik Port forward gebruiken voor de Xbox, wanneer ik in mijn Telenet alle poorten openzet en in de deco zelf blijft de Xbox op nat streng staan, iemand enige idee?

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Deco P7 achter modem portforwarding voor Xbox NAT

Is er een goede reden waarom je de Deco M7 als router gebruikt?

Nu heb je dubbele NAT, en dat is niet zo eenvoudig te managen als je bepaalde toepassingen hebt waarbij poorten geopend moeten worden: de poorten moeten altijd op 2 toestellen correct geforwarded worden: op je Telenet router, en op je Deco M7.

 

Misschien kan je best de Deco M7 instellen als AP (Advanced > Operating Mode > Access Point)

Nadeel: 

  • bepaalde functies van de Deco M7 zijn niet meer beschikbaar (QoS, parental control, antivirus, ...) maar gebruik je deze?

Voordelen:

  • je hebt geen dubbele NAT meer. Alle Nat'ting gebeurt op de Telenet HGW.
  • het mesh systeem (tussen de "main" Deco en de "slave" Deco's) zal blijven werken. Je zal gewoon enkele opties minder zien op de Deco App.
  • je kan de "slave" Deco's bedraad aansluiten op je lokaal netwerk (hoeven niet noodzakelijk meer rechtsreeks op de "main" Deco aangesloten worden (tenzij ze via WiFi verbonden zijn).

Een andere mogelijkheid is jouw huidige Telenet router in te ruilen voor een de E-router (CV8560E). Dit is een modem/router zonder WiFi, maar met de mogelijkheid om een IPv4 bridge in te stellen (via het Mac adres) naar de "main" Deco M7. Deze krijgt dan een extern IPv4 adres en ben je ook verlost van dubbele NAT...

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deco P7 achter modem portforwarding voor Xbox NAT

@Wesley91  Om op je vraag te antwoorden:

Netwerk achter de Telenetrouter: 192.168.0.0

WAN IPadres van je eigen router: 192.168.0.5 (eigenlijk eender wat tussen 192.168.0.2 en 99) subnetmask 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1

Netwerk achter de eigen router: 192.168.X.0 waarbij X niet 0 is maar tussen 1 en 255.

LAN adres eigen router: 192.168.X.1

Adres spelcomputer: 192.168.X.Y waarbij Y buiten de DHCP valt of vast ligt via mac delegation in je DHCP settings.

Via "Mijn Telenet" de nodige poorten forwarden naar 192.168.0.5

In uw eigen router dezelfde nodige poorten forwarden naar uw spelcomputer.

Maar in wezen is dat alleen maar nodig als je externe spelers wil toelaten.

Dubbel NAT is in feite het grote probleem niet. Op het net wordt je constant van het ene IPadres naar het andere gestuurd.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wesley91
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Deco P7 achter modem portforwarding voor Xbox NAT

Probleem is dat mijn nat strikt is waardoor soms pakketverlies.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deco P7 achter modem portforwarding voor Xbox NAT

@Wesley91  NAT type strict wil zeggen dat je achter een router zit en dat je poorten moet open zetten. NAT type open heb je meestal enkel als je rechtstreeks op een publiek IPadres zit want je console zet automatisch de poorten open. Is dat de reden van je pakketverlies?

Dus doe de correcte poorten open. Nl. deze:

 

  • Port 88 (UDP)

  • Port 3074 (UDP and TCP)

  • Port 53 (UDP and TCP)

  • Port 80 (TCP)

  • Port 500 (UDP)

  • Port 3544 (UDP)

  • Port 4500 (UDP)

Die poorten moeten in "Mijn Telenet" exclusief naar het IP adres van je router geforward worden. En in je eigen router nog eens naar je game console.

En als je de router niet echt nodig hebt als router maar enkel voor je Wifi verbinding stel die dan in als AP. Je moet dan maar 1 keer forwarden rechtstreeks naar je console.

Als je console via wifi geconnecteerd is kan de oorzaak van je packetloss ook daar liggen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes