Beantwoorden
Nerinckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet-powerline wordt erg warm

Hallo, ik kreeg recentelijk een powerline van telenet en na enkele dagen gebruik merk ik dat het toestel heel warm wordt. Is dit normaal? Moet ik mijn powerlines (beiden: de grote en de kleine) insteken in een geventileerde ruimte of is een ruimte op kamertemperatuur goed genoeg? Ik vraag dit omdat de powerline die met mijn router/modem/bakje is verbonden, insteekt achter een kast.

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet-powerline wordt erg warm

@Nerinckx 

Ze worden blijkbaar allemaal nogal warm. Ook de mijne. Ze moeten niet speciaal ingestoken worden onder speciale omstandigheden maar je kan er in het begin toch beter een beetje mee opletten.

Bijkomend: die dingen gebruiken nogal veel energie. Onder spanning laten staan terwijl ze niet in gebruik zijn gaat je energiekost niet ten goede komen.

Maar om duidelijk te zijn, wat betreft uw vraag: ik heb nog niets gehoord over branden of zelfs smeulen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet-powerline wordt erg warm

Als het toestel moet werken, dus als er datatransfer is, kan het behoorlijk warm worden en dat kan normaal zijn. Er bestaan verschillende powerlines met andere specificaties. Als je een setje hebt dat max. 300 Mbit aankan en je gebruikt die 300 Mbit daadwerkelijk dan zal dit uiteraard warmer worden dan een setje dat 1000 Mbit aankan en waar je maar 300 Mbit doorstuurt.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet-powerline wordt erg warm

@Torchwood 

Het zou niet slecht zijn dat men de max temperatuur zou aangeven in de specs. Op die manier zou iedereen die er wat interesse voor heeft tenminste weten dat het toestel zich normaal gedraagt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.