24751
netweters
|
152330
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn huidige situatie:
Ik heb een extra telenet access point dewelke via een switch is geconnecteerd met de orginele Telenet WIFI modem. Geconnecteerd geraken met dit access point is nooit een probleem, alleen het internet signaal komt te pas en te onpas wel of niet door. Soms is er een dag geen probleem en dan zonder enige wijziging komt er weer geen enkel internet signaal meer door.
Ik heb reeds meermaals contact gehad met de telent support desk, maar deze zagen geen oorzaak hiervoor. Ze adviseerden me dan om het access point onder garantie te gaan wisselen. Dit heb ik gedaan, maar het probleem blijft aanwezig...
Stilaan radeloos...
klopt, netgear van telenet
Ik heb dezelfde problemen met de mijne het is een firmware probleem. Ik weet niet of die geüpdate zou kunnen worden door Telenet.
Maar hij werkt niet fatsoenlijk en daar kun je niets aan doen jammer genoeg 😞
Nog een vraag. Als je geen internet hebt heeft hij dan ook echt geen internet ook niet via kabel? Of werkt de wifi alleen niet?
Mogelijk ligt het aan je powerline ben je zeker dat die goed werkt?
- ik heb geen powerline, er loopt een utp tussen mijn modem en mijn switch en een utp tussen mijn switch en mijn access point
- als hij geen internet heeft, dan is er ook bekabeld geen internet (bijv. Bose systeem bekabeld aangesloten op dit accesspoint werkt dan ook niet)
Ben je zeker dat dit een firmware probleem is, lijkt me straf...
Ja vrij zeker ik had hetzelfde probleem en dat was rechtstreeks op kabel zonder powerline.
Maar hij zit wel al sinds vorig jaar in een kast opgesloten dus misschien is er een update geweest.
Mogelijk is het je powerline dat een probleem is. Heb je daar ooit al last mee gehad?
Maar het is vrij logisch dat het aan de firmware ligt hoor 🙂
Wel het rare is dat ik hiervoor een Apple Extreme had als extra access point en deze had exact hetzelfde probleem... de reden waarom ik overgeschakeld was naar een telenet product, maar het probleem blijft dus identiek...
Ow ik had het verkeerd gelezen dan sorry.
Vreemd dat je daar hetzelfde probleem mee hebt gehad.
Misschien is de kabel beschadigd of geeft er iets storing?
Heb je ook problemen met de modem van Telenet?
Neen, de telenet modem werkt perfect... Ik heb twee utp's tussen de switch en accesspoint en beide utp's hebben hetzelfde probleem, dus ik vermoed niet dat het aan utp's ligt...
Wat voor switch is het? En heb je nog andere apparaten op die switch hangen die af en toe problemen geven of is het echt alleen de Access Point en wat daaraan hangt?
D-link managed switch met 24 poorten. Andere apparaten geven geen problemen...
@janvdr schreef:Neen, de telenet modem werkt perfect... Ik heb twee utp's tussen de switch en accesspoint en beide utp's hebben hetzelfde probleem, dus ik vermoed niet dat het aan utp's ligt...
Lees ik hier 2 UTP tussen switch en AP? Tegelijk? Is die switch dan zo ingesteld dat die bij uitval van de ene UTP automatisch overschakeld naar de andere? Hoe noemen ze dat ook weer? Zogenaaamd Reduntant aangesloten?
Dan kan er daar iets mislopen.
In elk geval proberen met 1 utp kabel van je switch naar het Accespoint.
Hebben je Home gateway en je AP ondertussen ook dezelfde SSID en paswoord gekregen?
Ik heb het access point nu rechtstreeks met de modem verbonden en het probleem bleef aanwezig.
Na veel trial and error lijkt het zich nu te stabiliseren als ik in het access point enkel de utp van de modem laat toekomen en geen andere UTP's aansluit (TV, Bose systeem,...)
Toch wel bizar...
Ik vermoed dat er ergens een 2e DHCP server actief is. Of dat er ergens eens lus gecreëerd wordt. Eens goed nazien welk IP adres elk toestel krijgt. Die moeten allemaal in de range liggen die de home gateway toekent.