Beantwoorden
YvesD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Foutieve locatie op gsm, tablets...

Hoi iedereen,

 

Sinds vorige maand heb ik gemerkt dat de locatie van alle smartphones, tablet's niet klopt als ik thuis ben. 

Vorige maand ben ik verhuisd van Vorselaar naar Lier, in een nieuwbouw (nieuwe wijk).

Soms geeft Google maps nog mijn oude thuislocatie aan wanneer ik verbonden ben via Wifi en de locatie actualiseer. Als ik mijn mobiele data gebruik, dan bevind ik me in Kontich (Koningin Astridlaan) bij een Telenet Node?; dit wordt dan ook aangegeven als locatie wanneer ik terug overschakel naar Wifi.

Dat het dus iets met de locatieservices te maken heeft van modem of nieuwe installatie, ben ik vrij zeker van.  Heb de modem reeds herstart, maar geen resultaat.

Dit is ook zo bij andere gezinsleden, zowel Android als iOS.

 

Iemand een idee wat er aan de hand is? Tips? GPS fix apps zullen dit wel oplossen, maar ik wil een oplossing aan de bron; Telenet support weet geen raad (reeds meerdere calls).

 

Groetjes! 

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Foutieve locatie op gsm, tablets...

Ik woon ook in een nieuwbouw, dus ik ken dit gevoel. @YvesD 

 

normaal zal je de locatie te zien krijgen van de straat waar het dicht bij zit maar het kan omdat een nieuwe straat, wijk is dat de straat er nog niet instaat bij Google Maps, TomTom,... (Waze is meestal 1 van de eerste die de aanpassingen doen)

ik denk nog een paar maandjes wachten dat het probleem opgelost zal zijn.

 

trouwens jou thuisadres van Google maps moet je zelf aanpassen bij instellingen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutieve locatie op gsm, tablets...

Locaties op basis van IPadressen zijn blijkbaar nooit juist. Ik woon in Oudenaarde en mijn IPlocatie is blijkbaar in Deinze, een 10-tal km hier vandaan. Dat is ook de reden waarom het niet is toegestaan om de hulpdiensten met VOIP te bellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Foutieve locatie op gsm, tablets...

Hoi,

Zelf heb ik de straat een maand geleden aangemaakt/gevraagd bij Google Maps, en deze werd dadelijk aangemaakt door Google.

Mijn thuisadres van Google maps is van dag 1 aangepast; alsook op alle mogelijke instellingen.

 

Toch bedankt!

Groeten,

Yves

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve locatie op gsm, tablets...

De eerste vraag die ik me stel, wat is het nut dan mijn toestel mijn thuislocatie kan vertellen. Zonder computer, gps, smartphone, ... weet ik wel degelijk waar ik thuis ben.

 

Wil je de meest exacte locatie, gebruik de gps, maar weet dat je huis, tussen hoge gebouwen, tussen bomen (in het bos), ... de gps informatie dikwijls niet klopt. Er kan nogal wat afwijking op zitten.

 

Met Wifi heb je geen locatie informatie, tenzij je verbonden bent met een hotspot die waarvan google de coördinaten kent.
Met een utp-kabel kan google enkel zien met welke Telenet server je verbonden bent. Als je natuurlijk alles deelt met google en je gps-locatie staat altijd aan, dan zal google uiteindelijk wel weten dat je ergens anders woont. Welk algoritme ze hiervoor gebruiken weet ik niet, maar dat is van geen belang. 
Bij een data verbinding is google zo vriendelijk om de drie sterkste signaalsterkten te meten van de gsm stations. Google is er in geslaagd om van elke gsm-mast de coördinaten te kennen. Gewoon effe de stelling van Piet Agoras (sorry Pithagoras) toe te passen en ze weten waar je zit.

YvesD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Foutieve locatie op gsm, tablets...

Na 2 maanden hebben alle apparaten het door op welke locatie we zitten 😊

Dit is best handig voor 'location based apps en services' die je helpen bij automatisatie, bvb. verwarming of lichten automatisch aan of uitschakelen wanneer je aanwezig bent of niet (Google Nest en Philips Hue)

Ook bij het weergeven van woon-werkverkeer in een Google assistant is de juiste locatie noodzakelijk 🙈.