Beantwoorden
Elinedr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Hallo

 

sinds vorige week hebben we een nieuwe modem Telenet. De installatie verliep niet vlekkeloos, er waren 2 netwerken gecreeerd, ondertussen, na 1 dag zonder internet, werkt het internet terug. Echter geraken zowel mijn man als ik niet meer op de VPN verbinding van het werk. Ook valt het WiFi signaal heel vaak weg op 1 van de apparaten. Heel jammer als je het duurste internetabonnement hebt en je kan thuiswerken…

Graag uw feedback hieromtrent. De klantendienst heeft helaas geen antwoord.’’

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem Telenet

0 Likes
20 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

De nieuwe modem is dat dit type F@st3896LG

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Vermoeden, vermoeden, het kan natuurlijk van alles zijn.

Enerzijds betekent een vervanging van een modem anno 2023 op het Telenet-coaxnetwerk meestal een upgrade naar EuroDOCSIS 3.1 waarbij het internetsignaal over een andere frequentieband over het coaxnetwerk wordt gestuurd.
Mogelijks betekent dit vermindering van de signaalkwaliteit wat zich op de internetverbinding kan vertalen naar packet loss en connecties die traag zijn of uitvallen. Dit kan je testen met WinMTR. Er zijn hiervan genoeg voorbeelden te vinden op dit forum.

Anderzijds is het mogelijk dat IP-adressen en/of de kenmerken van het Wifi-netwerk na een modemwissel wijzigen en je toestellen geen verbinding meer krijgen.

Dan moet je je toestellen opnieuw configureren!
Mogelijk bevat de bestaande VPN-verbinding ook een instelling die alleen met de vorige modem functioneerde.

Je kan de VPN-verbinding dus best ook eens verwijderen en helemaal opnieuw configureren.

Als VPN effectief niet meer lukt met de nieuwe Telenet-modem, dan is een eigen router met een Telenet CV8560E-modem in bridge-modus je beste kans op een oplossing. Ook over de CV8560E in bridge-modus en een eigen router zijn via de zoekfunctie veel verhalen te vinden op dit forum.

Veel succes met het vinden van een oplossing.

0 Likes
StefDes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Deze morgen nog maar eens met Telenet aan de lijn gehangen en gelukkig op iemand gebotst die mij wel kon helpen. Blijkbaar is de maandag geïnstalleerde modem compatibel met, na wat googelen denk ik, 'pods'. Blijkbaar was er iets in de instellingen aangevinkt wat niet aangevinkt mocht zijn. Hierdoor zouden wat extra beveiligingen zijn uitgezet.

Ik weet dus niet precies wat ze hebben gedaan maar voor deze Telenet-medewerker was het dus duidelijk dat er iets aangevinkt was, wat niet aangevinkt mocht zijn en het had iets met de nieuwe 'pods' te maken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Die medewerker had het wellicht over WiFi pods, onderdeel van een cloudgebaseerd managementsysteem ONEConnect waarbij Telenet je volledige thuisnetwerk via de cloud kan beheren:

https://www.libertyglobal.com/introducing-oneconnect-our-new-digital-cloud-based-platform-powering-a...
https://press.telenet.be/telenet-sluit-een-overeenkomst-met-liberty-global-voor-het-eos-televisiepla...

Ik veronderstel dat Telenet een vinkje in dat managementsysteem heeft om VPN-doorgifte te blokkeren of toe te laten.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Veronderstellen of zeker weten,is 'n wereld van verschil,niet

Voor de overgrote meerderheid is het maar goed,dat Telenet het thuisnetwerk beheerd.

Je zou anders wat zien.Je bent vrij de CV8560E te nemen,en er zelf een router achter te hangen.

 

 

Ittmann
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Geen VPN-verbinding mogelijk via nieuwe CH8568LG modem

Ook ik heb na installatie van het nieuwe modem CH8568LG alleen problemen met de VPN verbinding. Valt ongeveer 10x per dag uit. Al het overige blijft gewoon beschikbaar zoals muziek/Sonos...etc.

 

Na het opnieuw installeren van de VPN verbinding geen problemen meer 

0 Likes