Beantwoorden
LanderM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

Telenet is bij mijn thuis internet komen installeren. Na 2 dagen al geen wifi meer. Internet via kabel werkte wel nog maar het wifi netwerk was zelfs niet meer te zien. Na lang proberen de modem naar fabrieksinstellingen gereset. Deze werkt nu wel terug en kan terug WiFi uitzenden. De PoE-adapter die in de living hangt echter niet. Deze geeft wel internet via de kabel maar wil geen WiFi meer verzenden. Heb deze al meerdere keren gereset maar wil nog steeds niet terug werken. De helpdesk kan mij niet helpen en zei me bij de Netweters te horen.

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

PoE adapter zegt niets over dat toestel, geef eens wat meer info.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LanderM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

PG-9082LG-TN adapter en CH7465LG-TN modem

 

Tags (1)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

@LanderM  Ik vermoed dat je het mis hebt in verband met die POE adapter. Ik denk dat je de wifi Acces Point  bedoeld (PWL adapter). Heb je deze ook eens zonder stroom gezet.

En ook je wifi instellingen nagekeken bij "Mijn Telenet"?

Ik vermoed dat je een PWL hebt die met een kabeltje is verbonden aan uw moden en een WiFi Pwl in je living. Zijn die nog correct verbonden?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LanderM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

@igvfer Het is inderdaad een PWL adapter ja. Heb deze een tijdje zonder stroom gezet en gereset na deze terug in te steken ja maar ook dit helpt niet. Zowel het lampje van wifi als de 2 pijltjes gaan dan even flikkeren/branden en na een tijdje weer weg. Ik heb inderdaad in de living de adapter hangen en deze is verbonden via UTP-kabel met de modem. Bij mijn telenet staat deze bij geconnecteerde apparaten en de decoder die is verbonden is met de powerline adapter via UTP-kabel heeft internet via deze adapter.

0 Likes
LanderM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen WiFi via WiFi-Powerline adapter, UTP werkt wel

@igvfer heb het ondertussen zo ver gekregen dat de powerline adapter wifi uitzend. Enkel met de naam en het wachtwoord die achterop deze adapter staan. Morgen na mijn werk ga ik zoeken om deze terug proberen te synchroniseren om 1 netwerk te hebben.