24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hoi allemaal
Sinds ik met telenet wifi in huis zit werkt de wifi niet meer op mijn nieuwste laptop met Windows 10.
Met andere toestellen heb ik geen problemen (bv mijn gsm en oudere laptop)
Op andere netwerken zoals proximus heb ik geen problemen met mijn Windows 10 pc.
Hoe kan dit en heeft iemand dit ook? En hoe los ik het op?
Alvast bedankt!
Matthias
Kijk eens of dit gemerkt staat als particulier of prive netwerk of dat dit een openbaar netwerk is.
Ga naar thuisgroep en pas daar dan de instellingen aan.
Wat u zegt vind ik nergens terug dus ik denk niet dat het daar zit.
Na het herstarten van de modem heb ik nu wel verbinding maar mijn internet doet nog steeds niks.
Na een fout zoektocht van de pc zelf geeft hij aan dat "De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect.
wat kan ik hier aan doen?
Kans is groot dat Microsoft zijn eigen wireless driver heeft geïnstalleerd en dit je probleem veroorzaakt.
Dit kan na elke update van windows opnieuw gebeuren.
Sluit je laptop aan via een kabel.
Ga naar het supportgedeelte van de site van de fabrikant van je laptop.
Download daar de laatste versie van de driver (stuurprogramma) voor je draadloze kaart en installeer deze.
Mocht de fabrikant van jouw laptop geen drivers voor je draadloze kaart aanbieden, zal je deze zelf moeten gaan zoeken op de site van de fabrikant van de draadloze netwerkkaart.
Welke draadloze kaart je hebt, kan je terugvinden in apparaatbeheer.
Welke beveiligingssoftware gebruik je ? Bij bv is er een gekend probleem met de firewall en Windows 10. Hoogstwaarschijnlijk heb jij beveiligingssoftware MET firewall en zal het probleem daar liggen.