24793
netweters
|
152713
antwoorden
|
20732
vragen
|
Sinds gisteren valt de wifi op onze gsm's (2 apple, 2 android) zeer vaak uit. Ik kan nu niet eens meer connecten met de wifi.
Ethernet werkt voor de rest goed.
De acces point staat op mijn kamer met een rechtstreekse kabel naar de router in de kelder. Hij werkt maar staat niet bij mijn telenet. Ik zal kanaal en desnoods resetten straks eens doen
Wat heb ik geprobeerd:
Router + Acces point gereset
2,4Ghz verandert naar kanaal 8
Nog altijd valt de WiFi weg.
Waar zit de UTP kabel aangesloten?
1) op Uw HGW (modem)?
2) op Uw accespoint?
Kabels
1 UTP van modem > acces point op kamer
1UTP van modem > powerline
1UTP van modem > Digirecorder
Dus intotaal 3 aangesloten kabels aan de modem.
Heb je al eens gecontroleerd of alle netwerkabels volledig ingeplugd zijn. Ik denk dan in eerste instantie die van modem naar ap, en van modem naar powerline.
Ja deze werken hoe het moet, het is alleen de wifi die wegvalt.
Uw modem gaan wisselen in een Telenet winkel lijkt mij de beste optie.
Het bijna onmogelijk dat alle gsms plots problemen hebben.
Mocht je nadien nog problemen hebben dan ben je tenminste zeker dat de modem het probleem niet is.
Succes
Wat belet u om een verschillend SSID te geven aan de 2,4 en 5 Ghz wifi?
Bekijk het eens nuchter. In de veronderstelling dat zowel de HGW als de Powerline beide frequenties gebruiken. Overal heb je nu zowel een 2,4 als een 5 Ghz signaal. Geef je één SSID aan de 2,4 frequentie en een ander aan de 5 Ghz, zal je nog altijd in huis kunnen rondlopen en zal het beste signaal opgepikt worden (altijd in theorie, want in werkelijkheid zijn er toestellen die op het zwakke signaal blijven tot er geen meer is). Het verandert uw wifi dekking niet. Als je het niet probeert, weet je het ook niet. Het is tenslotte uw keuze.
Wat hier niet op doorgevraagd is en ook geen antwoord hebben gekregen is welke wifi hij gebruikt. Hij heeft een accespoint welk een eigen wifi instelling heeft en die van telenet. Dus op welke hij is verbinden of gaat verbinden is nu heel onduidelijk. Ik zou zeker al eens dat accespoint uitschakelen en alleen telenet modem actief hebben. Als het dan daar mis gaat kan je nog de klantendienst bellen want dan ben je zeker dat het aan de modem ligt. Heb je daar geen probleem is je accespoint je probleem. Die kan je natuurlijk ook configureren. Dan moet de UTP direct met je PC verbonden worden en dan in je browser een bepaald IP adres ingeven en zit je in je accespoint. Bekijk dit zeker eens via de handleiding
Ik had ook gevraagd HOE hij zijn modem heeft aangesloten op zijn accespoint. Hij zegt met UTP van daar naar ginder. Wat ik bedoel is welke poorten hij gebruikt op de modem en het accespoint? Foto’s voor duidelijkheid te scheppen, aub? Hoe zit het met de coaxverbinding tussen modem en de NIU? Staan alle instellingen juist? Het moet hem daar zitten want hij heeft ethernet verbinding...
Ik kan jullie zondag foto's doorstuuren sinds ik niet thuis zal zijn tot dan.
Ben er nu vrij zeker van dat het probleem ligt bij de acces point. Deze heeft normaal een apart ssid dan die van de router? En die zie ik niet, ook staat hij niet bij mijn telenet en ik heb hem al eens gereset achteraan en opnieuw ingestoken.
De ethernet werkt er wel van.
Als het de accespoint van Telenet zelf is, dan moet die dezelfde SSid hebben als uw HGW of modem.
Het accespoint configureert zichzelf en neemt de gegevens van uw HGW of modem over.
Het is allemaal van telenet zelf en er is maar 1 internet die er staat van modem en acces point samen dan?