Beantwoorden
Kevin3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Hallo,

 

ik heb net een nieuwe google chromecast gekocht. Deze dan aangesloten op mijn TV (SAMSUNG - geen SMART). Via mijn laptop heb ik de setup gestart, het toestel werd gevonden, code op TV was ok. Maar toen ik aan de stap kwam om het Telenet netwerk te kiezen en na het invullen van mijn paswoord krijg ik maar geen verbinding. Ik heb echt geen enkel idee waarom het niet werkt. Volgende dingen heb ik al geprobeerd, kan iemand mij verder helpen (ten einde raad), want ik wil streamen op TV voor de kinderen:

 

- paswoord gecontroleerd en het was correct, werkt voor andere toestellen

- chromecast gereset, geen verandering, kan nog steeds niet verbinden met mijn Telenet WiFi netwerk

- modem gereset (elektriciteit uit, 10 sec wachten, heropgestart), geen verandering

- MAC filtering gecheckt, staat uit, geen oplossing

- uPNP gecheckt, staat actief voor zowel IPv4 en 6 , geen oplossing

- 2,4 & 5,0 GHz staan aan, poort 40 geselecteerd, allemaal geen verandering

 

Ik heb een modem van telenet docsis 3.0 wireless. Internet voor de laptop, gsm, ... is allemaal geen probleem.

 

Kan iemand helpen?

 

Bedankt.

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Je zegt dat 2.4 GHz en 5.0 GHz aanstaan. Heb je die ingesteld als één netwerk? Indien zo, ga dan in Mijn Telenet en pas het zo aan dat je 2 verschillende SSIDs (netwerknaam) hebt. Het makkelijkst is door gewoon .5GHz toe te voegen aan de netwerknaam.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kevin3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Bedankt voor de tip, dat zou het misschien kunnen zijn aangezien ze nu als 1 SSID staan. Ik zal ze eens opsplitsen naar 1 voor 2,4 en ene voor de 5,0 GHz. Uiteraard neem ik dan de 5,0 voor de Chromecast. Maar ik vraag me dan af of dit andere gevolgen heeft voor internet gebruik op laptop, gsm, tablet? Dien ik best overal de 5,0 GHz verbinding/SSID te gebruiken dan of 2,4 GHz?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

2.4 zou goed zijn voor grotere afstanden, maar de maximum snelheid is lager. 5.0 is sneller, maar het signaal gaat niet zo ver. Persoonlijk zou ik 5.0 gebruiken voor elk toestel dat het ondersteunt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kevin3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Bedankt, de voorgestelde oplossing werkt perfect en nu draait mijn chromecast op de 5.0 Ghz. Geen probleem meer.

Raar maar waar, ik heb het nadien eens proberen terug te zetten naar 1 WiFi netwerk om te kijken wat dat gaf, en de chromecast bleef werken. Alsof éénmaal de connectie gemaakt geweest is, is het geen probleem meer.

WimGoof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Ik heb hetzelfde probleem, maar hoe splits je juist SSID op? Kan iemand de stappen kort even toelichten.

Bedankt,

 

Wim

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google Chromecast kan niet verbinden met Telenet

Ik kan de stappen niet zelf nakijken, omdat ik een modem-only heb, maar helpt dit je wat voorruit?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes