Hgw router/modem hebben verschillende macadressen
Hallo, ik heb een hgw router/modem ch7465lg-tn.
In “mijn telenet “ zie ik het macadres van de modem.
Indien ik via een bekabelde ethernetverbinding van de hgw aan imac Desktop een netwerkscan (fing)uitvoer krijg ik als resultaat dat IP-adres:192.168.0.1(router Telenet hgw?)
een macadres heeft met 6 andere laatste cijfers/letters dan het macadres van mijn hgw modem in mijn Telenet.
Ben ik verkeerd met de gedachte dat enkel de laatste 2of 4cijfers(XX:XX)/getallen verschillend zouden mogen zijn?
Is dit correct?
Ik vind dat macadres wat fing aangeeft alszijnde mijn router op IP-adres:192.168.0.1trouwens ook nergens terug in mijn Telenet.
Zelfs niet in de geavanceerde instellingen waar onder ip:192.168.0.1 geen macadres wordt vermeld.
Na een verschrikkelijk moeizaam contact met de tecnische dienst telenet , die niets van mijn vraag begrepen en me als antwoord gaven dat ik maar contact moest opnemen met de fabricant van mijn router...😱 En da tussenstuk??? (Geen switch of zo hier) maar moest verwijderen???wend ik me tot dit forum.
tja dat is wel de hgw -router/modem van Telenet.
kan iemand dit uitleggen of dit klopt?
ik weet niet of dit hiermee te maken heeft: in mijn telenet heb ik ingesteld dat de wifi op de 20en80mghz moet draaien.doch gaat steeds Vanzelf terug naar 40mghz.
wijzigingen bvb kanaalaanpassingen in mijn Telenet worden niet altijd uitgevoerd.
Iemand hier uitleg voor?
alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.