Beantwoorden
Pazoezoe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Hoe kan ik mijn wifi-netwerk opnieuw activeren?

Sinds zondag 04/10/2015 hebben we geen wifi meer thuis. Sinds een tiental dagen was de kwaliteit van het signaal erg aan het schommelen (soms sterk, soms niets); ik ben eraan beginnen prutsen (o.a. router aantal keer uitgeschakeld; router naar kelder gebracht en via WPS-knop laten commucieren met modem,; etc.). Nu hebben we geen wifi meer Smiley Verdrietig

Netwerkconfiguratie: de Telenet-modem hangt in de kelder, op het gelijkvloers hebben we een Netgear-router/extender, en op de eerste verdieping een T-link-extender die via  ruckus verbonden is met de router op het gelijkvloers. De LED op de router (gelijkvloers) die de kwaliteit van de communicate met de modem aangeeft, staat soms rood, soms uit. Als ik probeer te surfen, krijg ik netwerknamen voorgesteld waarop ik me niet kan inloggen.

De probleemoplosser van Windows 7 meldt me nu eens dat hij niets kan oplossen, dan weer dat er geen communicatie is tussen de router en de modem, en ten slotte ook soms dat ik de router moet uit- en inschakelen (wat ik al talloze keren heb gedaan).

Kan iemand me helpen?

0 Likes
1 reactie
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe kan ik mijn wifi-netwerk opnieuw activeren?

Heb je al eens geprobeerd om je laptop rechtstreeks met een netwerkkabel aan de modem en aan je router te hangen? Heb je dan nog een goeie verbinding?

Gebruikt de router 2.4GHz of 5GHz? Het bereik van 2.4GHz is normaal groter. Is hij misschien overgeschakeld?

Welke channels worden er gebruikt? Misschien is er storing omdat er interferentie is met channels van de buren?

Apps zoals Fing en Wifi Analyzer kunnen je helpen om met je smartphone te zien wat er van je netwerk bereikbaar is en hoe goed het channel van je Wifi 'vrij' is en niet overlapt met andere channels.

 

mvg

Bert


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes