Beantwoorden
drizzleshard
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe lokale ID-poort instellen voor Plex server?

Niet zeker op welk bord deze vraag hoort, maar ik probeer het hier eens... 

 

Ik probeer Port forwarding in te stellen via de Telenet-modem geavanceerde instellingen. Maar ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Ik ben dit aan het proberen omdat ik mijn Plex server goed aan het zetten ben, en daar kreeg ik de melding dat 'Toegang op afstand' niet werkt ofzo, dat bracht mij naar deze instellingen. 

 

Ik heb een poging gedaan om de poorten in te stellen, maar de Lokale ID-poort loop ik helemaal op vast. Kan iemand me helpen wat ik daar moet invullen, waar ik dat kan vinden en hoe ik dat moet instellen?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lokale ID-poort instellen voor Plex server?

@drizzleshard   Voor zover ik weet is de poort voor Plex 32400. Dat is de interne poort. Die service draait op een PC of NAS met een IP adres. Liefst een vast. Manueel in te stellen, en ik gebruik de standwaardwaarden die Telenet gebruikt, op 192.168.0.10 tot 192.168.0.99 (een van die waarden). Neem je bijvoorbeeld 192.168.0.10 dan moet je in het vakje IPadres 10 invullen (de rest staat er standaard al vooringevuld) externe beginpoort 32400, externe eindpoort 32400, interne beginpoort 32400. TCP en actief.

Helemaal onderaan op wegschrijven klikken (je moet eventueel je pagina doorscrollen tot beneden)

Van buitenaf bereik je dan uw server met het publiekIPadres:32400.

Dat is de standaard procedure.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes