24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Enkele maanden geleden lieten we wifi installeren in ons nieuwe huisje. Nu de tuin minder zompig is, merken we echter dat we buiten geen ontvangst hebben van ons wifi-signaal. Ik deed de test met mijn smartphone en daaruit kwam dat er geen oplossing was.
Hoe kunnen we dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter wat is de afstand tussen de modem en de tuin ? Je kan altijd powerlines gebruiken of eventueel een eigen router plaatsen. Moest de modem boven hangen of in een kelder zal het lastiger zijn want dan moet je een kabel trekken voor je router. Ik zou die powerlines gewoon proberen als het gaat.
@Ex-Netweter Stopcontact op het terras? Ga dan de gratis powerline set halen. Eentje in een stopcontact aan de modem en connecteren met de modem. De Wifi pwl in het stopcontact op het terras. In "mijn Telenet" aangeven dat je 1 wifi netwerk wilt. Klaar is kees. Niet meer nodig neem hem mee naar binnen en gebruik hem op een verdiep of ergens anders in huis waar de ontvangst wat minder is.
Coronapech natuurlijk dat het nu wat langer duurt om ze in huis te halen.
pakweg een 5 meter.
Kan je die afhalen ergens (in niet-coronatijden)? Moet ik dan ergens letten op een bepaald type of zo?
@Ex-Netweter
Je moet dat nergens afhalen. Het wordt je toegestuurd. Je hebt de keuze tussen een Access Point en power lines. Vermoedelijk zijn power lines voor u de juiste keuze.
Het bestellen kan je best proberen via de Telenet app op je smartphone. Als je daar een wifi test doet en het resultaat is niet goed krijg je de kans een set gratis te huren.
Doe deze test en probeer te bestellen. Dat bestellen lijkt niet altijd te lukken. Dat moet nog eens bekeken worden indien nodig.
Wij hebben nog geen gratis set. Maar als ik in de tuin sta en wifi test, dan komt eruit dat telenet geen oplossing heeft.
Wanneer ik nu de wifibooster opzoek in de app komt erbij "Stelt de Telenet-app na je wifi-test een Wifi-booster voor, dan kan je die meteen bestellen". => Maar dat stellen ze dus niet voor...
@Ex-Netweter
Je huurt ze gratis, maar als ik me niet vergis wordt er wel 5 euro aangerekend voor verzendkosten.
@janne_man schreef:@Ex-Netweter
Je huurt ze gratis, maar als ik me niet vergis wordt er wel 5 euro aangerekend voor verzendkosten.
Dat klopt, is inderdaad zo.
@Ex-Netweter schreef:Wij hebben nog geen gratis set. Maar als ik in de tuin sta en wifi test, dan komt eruit dat telenet geen oplossing heeft.
Wanneer ik nu de wifibooster opzoek in de app komt erbij "Stelt de Telenet-app na je wifi-test een Wifi-booster voor, dan kan je die meteen bestellen". => Maar dat stellen ze dus niet voor...
@Ex-Netweter
Blijkbaar mislukt.
Ik toon de weg die ik gevolgd heb om toch te kunnen bestellen.
Twee zaken moeten geregeld worden.
Eerst moet uw netwerk gesplitst worden:
ga naar: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/homenetwork/overview.do?locale=nl
kies: modem details
expertinstellingen
netwerkinstellingen en wifi wachtwoord
1 wifinetwerk uitschakelen
Geef 2 verschillende namen voor de twee netwerken
Bewaar
Wacht nu tot alles OK is met de modem
Tweede stap:
Selecteer op uw smartphone het 5 GHz netwerk.
start Telenet app
Kies: optimaliseer je wifi
Kies de plaats waar je de test wil doen
Opgelet: NIET selecteren: creëer 1 wifi netwerk
WEL selecteren: doe de test zonder 1 netwerk aan te maken
Normaal krijg je na afloop van deze test volgend beeld. Zie foto's
Hier kan je de bestelling afwerken.
Veel succes