Beantwoorden
Jules_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk backup systeem

Hallo,

 

Ik had een idee voor een internet backup systeem -- ( wel wat buiten de mogelijkheden denk ik ) --

 

Stel dat iemand in de straat een probleem heeft met zijn/haar internet, en dat de huizen ernaast

( als diegene telenet hebben )

nog een internet maken ( door iemand van de telenet hulp dienst )

( met de wifi gegevens van dat ene huis waar er geen internet is)

Zo kunnen die mensen nog internet hebben/gebruiken tot dat het probleem wordt opgelost.

 

Een beetje zoals telenetWiFree maar dan makkelijker en sneller want je moet geen extra inlog gegevens ingeven.

 

Bedankt ,  Jules

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk backup systeem

@Jules_   Als je niet ver van je buren woont en je hebt een UTP kabel van 100m (dat is het maximum) is dat rap op te lossen. Benodigdheden: 1 UTP kabel van 100m, 2 RJ45 connectoren en een tang om die te bevestigen.

Moeilijker en wat kostelijker: 2 switchen met een SFP aansluiting en bijhorende connecties en een glasvezelkabel. Daarmee kan je tot 1.5 km geraken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jules_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk backup systeem

@igvfer Inderdaad dat is mogelijk, maar ik had het idee van grotere schaal.

 

Want niet alle mensen gaan een ethernet/glasvezel kabel leggen.

Het idee is dat iemand van telenet hulpdienst een wifi kan maken zoals TelenetWiFree met de gegevens van die persoon ( SSID en wachtwoord van hun wifi ) die problemen heeft met zijn/haar modem.

 

Zo kan die persoon met het probleem nog surfen en zich bezig houden tot dat hun modem wordt negekeken of vervangen,

 

Bedankt, Jules

 

 

0 Likes