Beantwoorden
Janotju
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

Beste,

 

Ik heb nu een telenet packet de (300).
Ik heb een vaste IP maar zou dit graag willen veranderen naar een dynamic IP.

 

Maar ik heb geen idee hoe ik dit doe en zou graag aan jullie hulp willen vragen.

Dus zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

 

Mvg Jano.

0 Likes
7 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

standaard is het voor iedereen dynamisch IP (toegewezen door dhcp)

 

betaal je extra voor fixed heb je idd een vast, dus je wilt gewoon het fixed ip weg?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

@Janotju  Als we ervan uitgaan dat je een businessabonnement hebt met een vast IP inbegrepen of dat je er maandelijks 25€ extra voor betaalt dan kan je dat gewoon opzeggen via de klantendienst.

Maar hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon een dynamisch publiek IPadres maar die praktisch nooit veranderd zoals wij bijna allemaal hebben, dan heb je weinig mogelijkheden.

Ofwel heb je een HGW (modem router van Telenet met 4 gele poortjes) en dan is daarvoor een mogelijke oplossing, om een ander IP adres te krijgen, deze 24 uur zonder stroom te zetten.

Heb je een modem only met een eigen router dan kan je een andere router kopen en zal je een ander publiek IPadres krijgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

Geen gekke kosten maken. Daar hoef je heus geen andere router voor te kopen. Bij de meeste routers is er een ingebouwde functie om het MAC-adres te klonen of zelfs volledig te verzinnen. Dat volstaat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janotju
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

Ja, dat klopt ik wil gwn geen vaste ip maar een ip die x aantal tijd veranderd.

 

Mvg Jano.

0 Likes
Janotju
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

Beste,

 

Dankjewel voor je antwoord maar ik betaal niet meer of heb ook geen business pack.

 

Ik zal het eens proberen om hem 24u uit te laten!

 

Mvg Jano.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

@Janotju  Als je er nu in slaagt om die te veranderen dan zal die weer voor lange tijd hetzelfde blijven. De meeste mensen zijn blij dat hup IPadres lange tijd hetzelfde blijft, jij bent de uitzondering op de regel. Voor welke reden dan ook. Dat het regelmatig zou veranderen geeft geen extra voordelen. Als het voor de veiligheid is dan kan alleen de firewall en goede paswoorden u de nodige bescherming bieden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe vast IP veranderen naar dynamic IP?

Als het enkel om te browsen is, dan zou je Tor Browser kunnen proberen. Wil je meer, dan kan je met Tor werken. Maar dat gaat wel ten koste van je snelheid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes