24747
netweters
|
152254
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste, Ik ben onlang verhuist naar gent in een kot. Mijn kotwifi is echter enkel alleen ‘sterk’ (45Mb/s🙄) in de ruimte van de router. Ik herinner me dat ik thuis een wifi powerline van telenet had, en sinds dit kot ook telenet heeft, leek me het een goed idee dit te verhuizen. Ik sloot de 2 powerlines aan, maar ipv mijn signaal te versterken, geeft hij me de wifi die ik thuis had, maar zonder internetverbinding. Met andere woorden, is mijn wifi van het kot niet beter, maar zend hij het signaal van mijn thuiswifi. Ik heb al proberen connecteren via WPS, maar geen succes. Powerline: PG-9072-TN.
ik hoop dat iemand me kan helpen, want een kot zonder/met slecht wifi, dicht bij de examens is een hel! (De kamer van de wifi is een gang, dus daar is er wel wifi, ik wil echter wifi in de woonkamer, waar mijn bureau met pc is.)
ik hoop dat jullie kunnen helpen!
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wifi powerline
Ik heb de naam van telenet gehaald sinds de foto overeenkwam met wat er bij mij in de gang staat, namelijk CH7465LG-TN. Ik denk dat dit een modem is, ookal weet ik niet zeker of modem en router hetzelfde zijn, ik heb die vaak door elkaar horen gebruiken. Ik hoop dat dit je meer klaarte geeft.
Telenet heeft geen modem only meer. Alleen Modem/routers. Het zijn meestal eigenlijk 4 toestellen in een toestel. Modem, router, 4 poort switch, WiFi Acces Point.
Huis tuin en keukenrouters zijn meestal 3 toestellen in een toestel. Router, 4 poort switch, WiFi Acces Point.
Hou het simpel. Sluit een Powerline aan op de modem/router en de Wifi powerline op uw kamer. En zorg dat ze met elkaar communiceren. Meer heb je niet nodig. Gooi routers en andere brol maar weg. En je snelheid zal grotendeels afhangen van het gebruik dat je medebewoners van het internet maken. Als er dat zijn die constant films aan het streamen zijn in 4K dan zal je dat snel merken. Maar om gewoon uw studiewerk te maken en wat muziek te luisteren zal je meer dan voldoende hebben. En voor een kotprijs van bijna 1000€ denk ik dat je beter uw tijd verdoet met studeren in plaats van te videostreamen e.d. 🤣
Je gaat af op de afbeelding. Telenet heeft ook een AP die hetzelfde uitzicht heeft als de CH7465LG-TN. Namelijk de AP7465CE-TN.
De eerste is een modem/router en de tweede is een access point. Je kan het verschil gemakkelijk zien langs de achterkant. Bij de CH7465LG-TN wordt de WAN-poort niet gebruikt en is er een Coax-kabel aangesloten. Bij de AP7465CE-TN is er een utp-kabel in de WAN-poort.
Het is van belang dat je de juiste en volledige informatie geeft.