Beantwoorden
DiJi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoge latency in game, speedtest: lage ping en hoge down

Beste,

 

Onlangs ben ik verhuisd en is telenet een nieuwe modem komen installeren van het type Compal CV8560E HGW 3.1. Op het eerste zicht lijkt alles ok. Wanneer ik de speedtest uitvoer heb ik gemiddeld een ping van 15ms, een download van 250mbps en upload van 19mbps. Wanneer ik echter online games speel op mijn ps4 (via wifi) ervaar ik pingspikes die me tot 100 ping brengen en ik begin te lagen. 

Kan iemand me hiermee helpen?

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Hoge latency in game, speedtest: lage ping en hoge down

Het is sowieso niet aan te raden om te gamen via WiFi. Het signaal is niet altijd stabiel en kan door vele factoren worden verstoord.

Daarom (indien mogelijk) de ps4 met een netwerkkabel rechtstreeks op de modem/router aansluiten.

Indien je te ver van de router zit kan je gebruik maken van een powerline. Dit zal nog steeds sneller zijn dan WiFi

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
DiJi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoge latency in game, speedtest: lage ping en hoge down

Ik weet dat het theoretisch gezien niet ideaal is om te gamen via de wifi maar dit is tijdelijk in afwachting van mijn powerline adapters. In mijn vorige huis had ik een lagere down en upload snelheid + zat ik veel verder van mijn modem dan nu en toen had ik geen enkel probleem. Ook wanneer vrienden langskwamen met hun eigen ps4 en we allemaal samen op de wifi speelden (3 man in totaal) ondervond ik geen problemen. Nu ondervind ik al problemen als ik alleen op de wifi zit. Mocht iemand geen powerline adapters hebben zou deze toch nog steeds zonder problemen op zijn wifi kunnen spelen? Mvg

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Hoge latency in game, speedtest: lage ping en hoge down

Zoals ik reeds schreef kan een WiFi signaal door vele dingen worden gestoord.

Zeker als er nog netwerken in de buurt zitten kan dit wel eens het geval zijn.

Wijzig via mijn telenet het kanaal waarop de router uitzendt.

Standaard staat die volgens mij op automatisch. Probeer een paar keer van kanaal te switchen en test of er verbetering is.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
DiJi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoge latency in game, speedtest: lage ping en hoge down

Heb ondertussen al enkele kanalen uitgetest en dit blijkt al iets te helpen. Bedankt