Beantwoorden
steven321
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

IP Camera en Telenet Powerline adapter storen elkaar

Hallo,

 

Onlangs is er bij ons thuis een IP camera systeem met 4 camera's geïnstalleerd. Het internet en de camera's werken perfect tot we een Telenet Powerline adapter toevoegen. Als we de adapter insteken dan valt het internet voortdurend weg, we hebben een minuutje internet en dan weer geen internet enz. 

 

2 camera's zijn rechtstreeks verbonden met de recorder via UTP kabel en 2 camera's zijn verbonden met recorder via 2 powerline adapters van verschillende merken. Eén adapter is devolo dLAN 550 en andere is tp-link TL-PA4015P, dus allebei zonder WiFi. Als ik die 2 adapters uittrek dan werkt het internet met de Telenet adapter maar dan heb ik natuurlijk geen beeld voor 2 camera's. 

 

Ik dacht als ik nu eens adapters koop van devolo dan zal het misschien werken. Ik koop een devolo magic 2 WiFi en die werkt perfect als de tp-link adapter niet insteekt. Dus nu heb ik 3 werkende camera's, enkel de camera die verbonden is via tp-link werkt niet. 

 

Ik koop nog een devolo dLAN 550 adapter en connecteer die met de 4e camera. In de devolo adapter die verbonden is met de router steek ik dan tweede UTP kabel en dan werkt gewoon geen enkele camera meer. Het internet werkt wel nog, enkel de camera's niet. In de doos zat nog een tweede adapter dus had die dan ook ingestoken waar de router staat en dat verbonden met de camera maar dan werkt ook geen enkele camera.

 

Als ik dan de UTP kabel voor die 3e camera uittrek en vervang voor UTP kabel van 4e camera dan werkt die 4e camera wel maar dan valt ook het internet soms uit, niet enkel de camera's maar echt het volledige internet. 

 

Ik weet niet hoe ik die 4 camera's werkende krijg met ook de Powerline adapter ingestoken. Ik ken niets van netwerkbeheer. Heb ook zitten kijken naar mesh systemen. Die kosten veel maar als dat het probleem zou oplossen is dat geen probleem. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem is en hoe het opgelost zou kunnen raken.

 

Originele set-up waarbij de 4 camera's werken maar geen WiFi adapter kan toegevoegd worden:

cam.jpg

0 Likes
4 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

IP Camera en Telenet Powerline adapter storen elkaar

Ik zou al die (oude) Powerlines weggooien (Devolo dlan, tp-link), want die werken niet samen.

Je moet Powerlines gebruiken van het "Home Grid" (G.hn) systeem, zoals de Devolo Magic 2 series (of de nieuwe Telenet Powerlines).

 

Tenzij je het WiFi netwerk wilt uitbreiden, heb je dus geen "WiFi Powerlines" nodig, maar een aantal exemplaren van de "basis" Powerlines: één die verbonden is met je netwerk, en nog 2 bijkomende die verbonden worden met je 2 camera's ...

0 Likes
steven321
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

IP Camera en Telenet Powerline adapter storen elkaar

Bedankt voor je antwoord. Er is niet overal in huis goed bereik dus ik zou wel het WiFi netwerk willen uitbreiden. Maar als ik het goed heb zou ik dus een Devolo Magic 2 LAN DINrail moeten kopen en dan 4 adapters zonder WiFi (2 verbonden met camera en 2 verbonden met recorder). Ik veronderstel dat ik dit dan kan uitbreiden met een Magic 2 WiFi adapter, dat alles in de Magic 2 compatiebel is met elkaar.  

 

0 Likes
steven321
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

IP Camera en Telenet Powerline adapter storen elkaar

Nu dat ik er over denk heb ik al een een Devolo Magic 2 WiFi starter kit dus moet ik normaalgezien gewoon adapter uitbreidingingen zonder WiFi kopen lijkt mij dan? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP Camera en Telenet Powerline adapter storen elkaar

Basis 1 PWL bij de modem en dan de volgende PWL al of niet met Wifi op de plaats die je wenst.

Dus in uw geval een 3 tal.  1 zonder de rest met Wifi. Uw camera's dan bedraad aan de adapters met Wifi. Je moet wel zorgen dat de 3 adapters op het zelfde netwerk ID zitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes