Beantwoorden
DeNettereWeter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Interferentie TelenetWiFree

Beste NetWeters

 

Aangezien ik vaak zeer trage responstijden heb, bijvoorbeeld bij het opvragen van webpagina's, ben ik op zoek naar de oorzaak hiervan. Het probleem doet zich vooral voor wanneer ik geconnecteerd ben via Wi-Fi dus heb ik het probleem al daarnaartoe kunnen herleiden.

De kanalen die mijn AP's gebruiken liggen echter voldoende ver van elkaar en van de kanalen die mijn buren gebruiken. Ik zag echter dat TelenetWiFree op hetzelfde frequentiekanaal opereert. In onderstaande discussie wordt er beweerd dat dit tot geen enkele interferentie of prestatieverlies leidt:

https://www.netweters.be/t5/WiFi/interferentie-met-homespot/td-p/49697

Ik kan dit echter zeer moeilijk goed geloven. Indien mijn accespoint zowel mijn persoonlijk Wi-Fi netwerk als de TelenetWiFree service over hetzelfde kanaal moet voorzien, leidt dit toch zonder enige twijfel tot een zekere (misschien verwaarloosbaar kleine) degradatie in performantie?

0 Likes
1 reactie
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Interferentie TelenetWiFree

WiFree op hetzelfde kanaal als uw privé WiFi van uw telenet modem is geen probleem.

Doe volgende test eens.

Geef uw AP's eens verschillende namen voor de 2.4GHz band en de 5 GHz band.

Verbind u dan met de AP's in de 5 GHz band omdat deze sneller zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes