24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Halo, ik heb al jaren last van de netwerkverbinding met telenet die af en toe hapert, maar ik kan er mee leven tot het recentelijk veel erger geworden is.
Concreet duurt het af en toe even voor een website geladen wordt en als ie eenmaal geladen is, gaat het verder heel vlot. Meestal dus dadelijk, soms een 5 tal seconden, heel soms een minuutje en af en toe een time out.
wat helpt niet?
wat werkt bijna altijd goed?
wat fixed het probleem meestal?
wat werkt altijd goed?
Verder nog 1 specialleke: een VPN verbinding opzetten via barracuda lukt maar in 10% van de pogingen. En het ligt niet aan mijn laptop denk ik dan want als ik de laptop verbind met de WIFI van de GSM (ook al gaat die verder naar de wifi van telenet!!!) lukt de VPN verbinding in 99% van de gevallen.
Nu is mijn vraag dus : wat kan ik hier aan doen? Zou het iets uitmaken om naar telenet te bellen want die gaan volgens mij niets merken. Alles werkt immers in 90% van de tijd, alleen soms begint het te haperen en dat is ook altijd maar voor even...maar oh zo irriterend
alvast bedankt voor eventuele tips,
Geert
Opgelost! Ga naar oplossing.
192.168.0.1 is de telenet modem , met deze ping zie je dus of er storing daarnaartoe is, wat dus ook voor alle andere verdere verbindingen zal bestaan dan.
als het een normale switch is krijgt die geen ip adres, dit is wel het geval als het een managed switch is.
als de ping naar 192.168.0.1 stabiel blijft, je accesspoint of andere aparaten niet ingesteld staan op het 192.168.0.1 dat de router gebruikt, en je bij je netwerkinstellingen ipv6 hebt uitstaan,
is er dus een ander probleem
dus bij ping -t 8.8.8.8 zijn er wel onderbrekingen ook. misschien toch een probleem voor telenet , met de kabel dan
een technieker kan kijken of de modem op alle frequenties naar buiten toe verbindingen kan leggen of er sommige van verstoord zijn
je kan eens checken of alle kabels aan de kabelversterker en modem nog goed vastzitten enz en de aarding van het stopcontact nog ok is
Ik ben nu al een dagje aan het werken zonder enige onderbreking. Ik begin stilletjes aan hoop te krijgen. Zelfs barracuda geeft geen enkel probleem meer. Als dat zo is dan is de tip van Janneke_Dust de oplossing.
Ondertussen heb ik mijn netwerk wat aangepast. De unmanaged switch (dacht ik, want thomasdb schrijft dat ie dan geen IP zou mogen krijgen) ligt er definitief uit en ik heb mijn acces point in de plaats gezet. Deze accespoint zorgt nu dus niet alleen voor extra netwerk beneden, maar heeft ook 4 RJ45 "uitgangen" waar ik nu dus de digibox, Philips sync, PC en RF switch heb aangehangen.
Nooit gedacht dat mijn switch het probleem kan zijn. Ik lees nu wel in de manual dat ie zichzelf 192.168.0.1 geeft als hij via DHCP zelf geen adres krijgt, dus ....
Nu nog een weekje afwachten (want in het verleden was het probleem ook al wel eens plots weg) en dan hoop ik dat ik Janneke_Dust zijn post als oplossing kan markeren.
als de modem sneller opstart dan de switch zal het dhcp zijn, als de switch sneller opstart dan de modem , een fix ip dan. een van de dingen die na thuisstroomonderbreking of bij eerst aansluiten van de switch pas boven water komen en zich anders niet voordoen
Ik heb nu al een hele tijd geen enkel probleem meer waardoor ik nu wel vrij zeker ben dat de TP-link TL-SG116E gigabit switch den dader is. Nooit gedacht dat die switch zelfs een IP adres kon krijgen (ik dacht dat hij unmanaged was). Ik zit hier al jaren mee en had ook afgeleide problemen die daar dus mee te maken hadden en die ik hier de voorbije jaren ook al eens voorgelegd had:
https://www.netweters.be/t5/WiFi/quot-no-internet-secured-en-dan-weer-connected-secured/td-p/124542
Je hebt geen idee hoe dankbaar ik jullie allemaal ben!