Beantwoorden
Aarschot1991
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet drop + hoge latency en packet loss

Hallo,

Na 4x te bellen naar de klantenservice is dit mijn laatste optie voor ik vertrek bij Telenet.

De laatste 3-4 weken heb ik steeds rond het zelfde uur "onbruikbaar" internet. Wat bedoel ik hiermee is dat mijn internet heel hard van snelheid begint te schommelen van 0mbs tot 350mbs. Ook mijn latency krijgt dezelfde kuren dat van 17ms naar 173ms gaat en heb er ook packet loss van rond de 20% bij. Dit alles maakt het gebruik van het internet niet mogelijk... De klantenservice heeft langs hun kant dingen aangepast maar dit zonder succes. Ik heb de modem al verschillende keren gereset alsook met de kabel rechtstreeks via de modem verbonden.

Wie heeft meer raad?

alvast bedankt!

0 Likes
1 reactie
DD0
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Internet drop + hoge latency en packet loss

Heb je eventueel nog een andere computer of smartphone die rechtstreeks via wi-fi kan verbinden met het Telenet modem om te kijken of dan op het moment dat je verbinding langzaam wordt, dit ook op de andere computer of telefoon gebeurt?

 

Mocht je toevallig een PowerLAN adapter gebruiken, kijk dan eens of de verbinding slecht wordt op het moment dat er een spaarlamp of andere lamp ingeschakeld wordt. Klinkt wazig, I know, maar ik heb het zelf al aan de hand gehad. Als je al je netwerkkabel rechtstreeks aan de Telenet modem aangesloten had, heb je het bovenstaande uiteraard al uitgesloten.


Als je ook Telenet televisie hebt, merk je op zo'n moment dan ook dat er blokjes in beeld komen?

0 Likes