Beantwoorden
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Internet valt regelmatig weg

Hallo allemaal

 

Sinds begin vorige week ervaren wij thuis problemen met ons internet en dan meer bepaald dat het internet wegvalt. Het internet valt dus op bepaalde momenten meerdere keren per week weg en als ik de modem even 30 sec uitrek en daarna terug insteek dan werkt het internet weer terug zoals het hoort. Er is wel nog gewoon een wifi signaal, maar het internet werkt gewoon niet. Ik heb ookal bekabeld via de desktop geprobeerd en dan werkt het internet ook niet.

 

Wij hebben thuis de nieuwe witte modem, 2 van de nieuwe telenet acces points en ook wel een setje powerline adapters.

 

Toestellen die gebruikt worden zijn 4 smartphones, 2 latptop's, 1 desktop computer, een chromecast, xbox one en dan zijn er nog wel wat toestellen natuurlijk die internet gebruiken.

 

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

 

Alvast bedankt

 

15 reacties
Stijnv
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Internet valt regelmatig weg

Ik had een tijd terug een gelijkaardig probleem. Na contact met technische dienst was het soms even terug beter, maar het probleem kwam terug.

 

Uiteindelijk heb ik bij mijn modeminstellingen de 2.4ghz band uitgeschakeld omdat ik toch enkel de 5 gebruikte en sindsdien geen problemen meer...