Beantwoorden
Ex-Netweter
 

België blijft superduur...

Dag netweters

 

Jullie weten ondertussen dat ik 18 ben... Heb het zonet eens met m'n ouders erover gehad: "Internet in België is schreinend duur tegenover alle buurlanden".

 

Omdat ik plan om over enkele jaren mijn eigen stekje wil, was ik al aan het zoeken (waar mijn ouders ook aan meewerken) maar zei zagen dit ook en vonden het de moeite om dit aan jullie mee te delen. Wanneer wordt die duopolie is ten einde gebracht? €60 voor ongelimiteerd internet is wel erg duur. 

 

0 Likes
19 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

België blijft superduur...

Ik stel altijd voor: migreren dan maar. Als ik overal de reacties lees dat België superduur is, voor niets deugt enz. migreren dan maar. Maar de grote vraag is, waar is het op alle vlakken beter dan België? Moeilijke vraag hoor want ik zie veel van onze Belgische migranten die maar wat graag van een aantal dingen blijven profiteren van het zo verguisde België.

En over internet gesproken. Het is dan misschien wel goedkoper in onze buurlanden maar buiten de grote steden is het toch vaak huilen met de pet op. Is de dienstverlening matig, zijn de wachttijden om aan te sluiten lang (weken).

Ik zie hier tenslotte ook 3 grote spelers op de markt + een aantal kleinere. Maar uiteraard onbeperkt is 1 iets. Bandbreedte is het andere en daar spelen er momenteel maar 2 mee. Beiden op de kabel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

België blijft superduur...

Kijk eens wat je betaalt:

 

Abonnement

200/20 INTERNET onbeperkt

TV

VASTE TELEFOON

 

 

ZIGGO: €65

TELENET: €81

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

België blijft superduur...

Beste @Ex-Netweter gefeliciteerd met je verjaardag. Zoals je allicht weet, kan je met  zo'n uitspraak  als "Internet in België is schreinend duur tegenover alle buurlanden" veel bijval genieten van anderen die niet verder denken dan hun neus lang is.  Wat betekent 'schrijnend'. Ik citeer wat ik vind met google:  

schrijnend bijv.naamw.Uitspraak: [ˈsxrɛinənt] (van een situatie) zo slecht dat je zou willen dat mensen er niet mee te maken hadden.

Oei, hoeveel klanten heeft Telenet en Proximus samen die minstens een abonnement hebben op tv, internet en vaste telefoon?   Tienduizenden, honderduizenden, miljoenen?  Zoveel mensen die daar niets mee te maken willen hebben (waaronder jij)? Kom, niet overdrijven.

Wat is duur? Dat kan men op verschillende manieren benaderen. Een objectieve manier bestaat niet. Wat voor de ene duur is, kan voor de andere goedkoop zijn. 

Doe me eens een plezier en maak de volgende berekening: maak de som van het aantal uren per maand en per persoon dat jij en je ouders en andere inwonenden gebruik maken van tv kijken, internetten en vaste telefoon (enkel als bij uitgaande oproepen). Deel nu die 80 euro dat Telenet volgens jou kost door dat aantal uren. Zo ken je de kost per uur persoon. Stel jezelf nu eens de vraag: ken je veel andere ontspanningen die goedkoper zijn?  

-----------------------------------------------------

Wat baten kaas en bril als de uil niet zien en wil

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

België blijft superduur...

Vaste telefoon heb je niet nodig. GSM betalen volgens verbruik is voldoende. TV: CI+ kaartje. Basic Internet. Dan is de factuur al heel wat lager. Als alleenstaande moet je al wat toegevingen doen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

België blijft superduur...

IK BEN NIE JARIG!!!

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

België blijft superduur...


@sb  schreef:

Vaste telefoon heb je niet nodig. GSM betalen volgens verbruik is voldoende. TV: CI+ kaartje. Basic Internet. Dan is de factuur al heel wat lager. Als alleenstaande moet je al wat toegevingen doen...


GSM volgens verbruik voor een data-verslinder als mij...zou niet goed komen denk ik Smiley LOL


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

België blijft superduur...

Wat ik net zie passeren op Twitter;

 

Telenet bouwt nieuwe bundel YUGO, volledig rond smartphone


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

België blijft superduur...

@m-jan20 Ik heb het artikel ook gelezen. Om eerlijk te zijn vind ik 100 euro wel zeer veel geld voor deze bundel. Voor 3 euro meer heb je al Wigo. 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

België blijft superduur...

 

Auto,Wegenbelasting,huur ,brandstoffen,electriciteit,gas,huizen,verzekeringen      

ALLEMAAL 'N PAK DUURDER DAAR

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

België blijft superduur...

@m-jan20Ja Telenet moet creatief zijn met hun producten. Zonder de concurrentie al te veel na te apen. Iedere provider probeert een bepaald segment van de klanten te bereiken. Er zal daar effectief wel een publiek voor zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

België blijft superduur...


@Ex-Netweter  schreef:

IK BEN NIE JARIG!!!


Wat hadden we gezegd over roepen? 😞


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

België blijft superduur...

@fieldoxide Inderdaad zeer stevig geprijsd maar als de YUGO-app top is, zeker overwegen 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

België blijft superduur...

@m-jan20 Deze bundel is echt mijn ding niet. Mijn gezin en ik zijn nog echte vaste tv kijkers op een groot scherm. Echt live tv kijken is wel verminderd de laatste jaren, we kijken vooral opnames op de tv-box. 

Ik hoop wel dat er in de toekomst nog een bundel op de markt kan komen met een vast aantal tv zenders ( 20 is meer dan voldoende voor mij), vast internet, mobiel maar geen vaste lijn meer. 

Die play en play more interesseren mij ook eigenlijk niet aangezien ik een Netflix abonnement zit. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

België blijft superduur...

@fieldoxideIn een pack betaal je nu al niets meer voor je vaste lijn. Als ze die eruit halen zal dit zeker niet minder kosten. En 20 zenders ipv 70 maakt eigenlijk ook niet zoveel verschil uit. Ze zijn er nu eenmaal en de kosten moeten toch gemaakt worden. Er zijn zoveel dingen waarvoor we toch bijdragen waar we niets aan hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes