Beantwoorden
Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Internet valt weg met 360° wifi

Heb de nieuwste modem en jawel 1 pod. Alles werkt perfect. Haal zo n 700Mbits.

Maar ervaar dat het internet zeer onstabiel is.

Bv: op de tablet een opname bekijken buffert deze om de minuut ongeveer soms wel soms niet.

Ook op de ps5 via utp kabel word er een snelheid van 870mbit gehaalt maar online games blijven hangen. Word gedisconnect of ervaar enorme lag. Download gaan dan weer snel..

Simpel facebook open doen word soms niet geladen.

Ondanks deze hoge snelheid is het internet zeer onstabiel.

Modem ook al paar keer herstart.

Coax in de modem al is opnieuw ingeschroeft.

Maar dit blijft iemand gelijkaardig problemen met de nieuwe modem ?

Ps : alle apparaten ondersteunen wifi6 protocol.

Ik hoor graag jullie mening !

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Internet blijft happeren

 

0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Internet valt weg met 360° wifi

Wellicht ben je geüpgraded van een EuroDOCSIS 3.0-modem naar EuroDOCSIS 3.1. Deze technologie gebruikt een hogere frequentieband en stelt strengere eisen aan het coaxkabelnetwerk. Een klein defect op het coaxnetwerk zal sneller leiden tot storingen wat zich soms vertaalt in onstabiele internetverbindingen en packet loss.

Probeer je pc eens rechtstreeks via netwerkkabel op de Telenet-modem aan te sluiten en test de packet loss met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet valt weg met 360° wifi

Hier heb ik ook al een tijd de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem + 1 pod.  Die pod is geplaatst in mijn slaapkamer. Daar heb ik een Google HUB staan die ik ook gebruik als wekker.
Heb ook een Google Nest Cam die werkt op wifi en game ik ook met een PS5.

Alles is verbonden met wifi, ik denk zo een tiental apparaten. Ik ervaar geen instabiliteit van mijn internet. Ik ben wel overgestapt van een One pakket naar All internet + TV.  Mijn GSM zit bij Base. Heb zo geen grote hoeveelheden data nodig.

De vorige modem had ik wel problemen, maar toen had ik mijn eigen DECO mesh syteem (wifi5) Nu heb ik Wifi6.

Alles gaat dus vlot bij mij en ervaar niet de issues die jij opsomt met je modem.

 

0 Likes
Gunther079
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Internet valt weg met 360° wifi

Ik ervaar hetzelfde: nieuwe modem met 1 pod; alles werkt maar het internet is ook bij mij instabiel.

Ik merk dat aan de apparaten die constant een internet verbinding nodig hebben; bijvoorbeeld mijn apple TV die ingesteld staat als woninghub. Ik krijg meerdere keren per uur de melding "Een woninghub reageert niet" bijna onmiddellijk gevolgd door "Een woninghub reageert nu". Ook de omvormer van mijn zonnepanelen verliest zeer regelmatig voor korte tijd de verbinding met het internet.

Ik heb contact gehad met de helpdesk via whatsapp maar veel verder dan "herstart de modem eens" of "probeer dan eens een reset van de modem" geraakte men daar ook niet. Ondertussen blijft het nu al meer dan week stil...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt weg met 360° wifi

Hoe meer apparaten verbonden met het internet,hoe groter de kans op storingen.

Normaal mag het niet,spijtig genoeg,het is nu eenmaal zo.Hopelijk vinden ze een oplossing.

Stel je voor maximaal 60Mbps gemiddeld bij andere providers buiten Orange.En 'n puilschil Fiber.

Dan sta je nog verder van huis.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet valt weg met 360° wifi

Wanneer je een onstabiele verbinding ervaart, kan ik alleen maar aanraden om packet loss te testen met een computer rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden aan de Telenet-modem.

Door de upgrade naar EuroDOCSIS 3.1 gebruikt je modem nu de hogere frequenties van 738 MHz tot 786 MHz op de coaxkabel. In de ether (uitzendingen via antennemasten) worden diezelfde frequenties gebruikt door mobiele operatoren voor het aanbieden van 4G/5G.
Dit betekent dat het coaxkabelnetwerk in perfecte staat moet zijn om storing door 4G/5G-netwerken te vermijden.

Alle coaxbekabeling binnenshuis en op je prive-terrein dient dus te voldoen aan de normen van Telenet die gedetailleerd beschreven staan in de Telenet-werfbrochure.
Alle coaxbekabeling op de openbare weg dient Telenet in perfecte staat te onderhouden.
Als er ergens een probleem is met het coaxkabelnetwerk, dan kan dit invloed hebben op alle aangesloten klanten per coaxsegment. (gemiddeld 266 klanten)

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet valt weg met 360° wifi

Niet alleen Telenet onderhoud het coax netwerk.

Interkabel(Interelectra Infrax) het beste coaxnetwerk van Belgie wat ze zelf onderhouden,volledige dekking in Limburg (gelukkig)

en enkele plaatsen buiten Limburg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Interkabel_Vlaanderen

 

Nickynickja
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Internet valt weg met 360° wifi

Hey bedankt voor je top reactie,

Zal de test met packetloss zeker eens uitvoeren .

Wat betreft dat 4g/5g. Waar ik woon het ik gewoon GEEN mobiel internet. Zelfs geen bereik..

Terwijl ik op andere plaatsen perfect 5g heb.

Maar dit heeft toch niets te maken met de coax.

Misschien moet ik de coax van de verdeeldoos naar de modem eens vervangen ?

Als ook heeft het van belang welke coax -db ik kies? Dacht dat deze nu in de + 4db zit.

Tanks

0 Likes

Internet valt weg met 360° wifi

Eerst de eventuele packet loss meten voor je zelf iets kapotmaakt. De modem zit op de netwerkverdeler altijd op de CM-poort, tv-toestellen eventueel op de +4dB DS-poort.

Alle testen moet je doen met een computer rechtstreeks met netwerkkabel verbonden met de Telenet-modem.

Telenet moet zorgen dat je een goed coaxsignaal op de Telenet-modem binnenkrijgt. Dus technieker vragen om de coaxkabel uit te meten wanneer je effectief packet loss-problemen zou vaststellen.

0 Likes