Een 2-tal weken geleden is het hier begonnen. Uit het niets en zonder dat ik iets aan bekabeling of iets dergelijks gewerkt heb.
De internetverbinding valt continu een aantal minuten uit.
Als ik dan naar de modem ga kijken dan zie je dat die zich opnieuw heropstart. (flikkerend lichtje groen, wit ....)
Vorige week is de technieker van Telenet geweest en deze heeft de modem vervangen omdat deze toch wel defect leek.
Het is 1 dag goed gegaan en nadien wederom hetzelfde. Continu valt internet gewoon uit.
Ik probeer nu om telenet opnieuw te contacteren, maar daar moet je blijkbaar toch enige tijd voor hebben.
Ik heb ook al eens de speedtest gedaan (bekabeld via LAN), ik haal (als het internet werkt) snelheid tot 150 Mbps terwijl ik een abbonnement heb die 300 aankan.
Nu is het zo dat er tegenover ons een groot appartementsgebouw is opgetrokken waar dus nu de bewoners beginnen in te trekken.
Dat appartementsgebouw is aangesloten in hetzelfde kastje (ze hebben er EEN KAST) van gemaakt waar ook wij zijn aangesloten.
Ik vermoed dat het probleem daar zit, maar technieker beweert van niet omdat signaal ok is. Tja, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.
Uiteraard als de technieker er is werkt alles perfect, typisch. Hij was een half uurtje weg en het internet viel uit ....
Zeer frusterend met mijn telewerken.
Ideetjes wat ik kan doen ?