Beantwoorden
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Internetverbinding valt continu weg

Een 2-tal weken geleden is het hier begonnen. Uit het niets en zonder dat ik iets aan bekabeling of iets dergelijks gewerkt heb.

De internetverbinding valt continu een aantal minuten uit. 

Als ik dan naar de modem ga kijken dan zie je dat die zich opnieuw heropstart. (flikkerend lichtje groen, wit ....)

Vorige week is de technieker van Telenet geweest en deze heeft de modem vervangen omdat deze toch wel defect leek.

Het is 1 dag goed gegaan en nadien wederom hetzelfde. Continu valt internet gewoon uit.

Ik probeer nu om telenet opnieuw te contacteren, maar daar moet je blijkbaar toch enige tijd voor hebben.

Ik heb ook al eens de speedtest gedaan (bekabeld via LAN), ik haal (als het internet werkt) snelheid tot 150 Mbps terwijl ik een abbonnement heb die 300 aankan.

Nu is het zo dat er tegenover ons een groot appartementsgebouw is opgetrokken waar dus nu de bewoners beginnen in te trekken.

Dat appartementsgebouw is aangesloten in hetzelfde kastje (ze hebben er EEN KAST) van gemaakt waar ook wij zijn aangesloten.

Ik vermoed dat het probleem daar zit, maar technieker beweert van niet omdat signaal ok is. Tja, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

Uiteraard als de technieker er is werkt alles perfect, typisch. Hij was een half uurtje weg en het internet viel uit ....

 

Zeer frusterend met mijn telewerken.

Ideetjes wat ik kan doen ? 

 

0 Likes
3 reacties
Sandy_V
Ex-Moderator
Berichten: 11
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Internetverbinding valt continu weg

Hey,

 

Is er iemand die tips heeft om de verbinding van @betonneke te verbeteren?

 

Groeten,


Sandy | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
betonneke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Internetverbinding valt continu weg

Ik vermoed hier toch wel wat problemen met mijn netwerk hoor.

Technieker nr. 2 is reeds langsgeweest en heeft vanalles geprobeerd (NIU vervangen, dan weer de oude NIU, dan een splitter) Het zou hersteld zijn, maar dat is het dus niet .... De verbinding valt opnieuw continu weg. 

Ik zal maar weer eens bellen om langs te komen .....

0 Likes
Guid
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Internetverbinding valt continu weg

Uit het niets had ik geen internetverbinding meer.  In mijnTelenet-Inbox kreeg ik nog berichten binnen, ik kon ook berichten uitsturen.  De interactiviteit van digicorder en TV (programma's terugkijken, ea) werkte perfekt.  Alleen kon ik geen websites meer bereiken; steeds de boodschap "deze site is momenteel niet bereikbaar".  Een (mogelijke) oplossing kennen we allemaal, ze staat zelfs in de handleidingen, maar we denken er niet altijd aan om te proberen :  ik heb het stopcontact van de modem 10sec uitgetrokken en dan terug geplaatst : en na het opnieuw opstarten van de modem werkte de verbinding terug perfekt...

0 Likes