Beantwoorden
KoenM
Freshman Beetjesweter
Happy New Year! A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan TuneIn niet meer afspelen

Ik kan sinds een week geen enkele radiozender van TuneIn meer afspelen met Wifi. Terwijl dit met 4g wel gewoon gaat. 

Op mijn werk gebruiken we ook TuneIn via Telenet wifi en daar werkt het zonder problemen.

Ik heb mijn modem en hele thuisnetwerk al meermaals gereset maar niks helpt.

Na lang zoeken heb ik op internet gevonden dat dit eventueel komt door de DNS server van Telenet. Deze zou TuneIn om de één of andere reden blokkeren bij mij.

Wat kan ik hieraan doen om dit op te lossen??

Wie kan mij helpen aub? 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@KoenM    Kijken in de instellingen van het apparaat of je de DNS server(s) kunt veranderen. Even googelen naar "public DNS" en je zal er genoeg vinden. In elke deftig apparaat waar je een vast IP adres kunt instellen kan je de DNS veranderen. Maar is je WiFi verbinding nog wel in orde? Altijd beter als je via een UTP kunt werken. WiFi is nu eenmaal een minder betrouwbaar medium, net als alles die met straling werkt. Zeer onderhevig aan allerlei storingen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KoenM
Freshman Beetjesweter
Happy New Year! A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Bedankt voor je hulp.

Kan helaas nergens een DNS aanpassen..

Maar sinds een paar minuten werkt het opeens weer zonder dat ik ook maar iets heb verandert.. precies of Telenet heeft meegelezen en het terug heeft "gedeblokkeerd". Heel raar allemaal dat het na een week nu opeens wél terug werkt. Hopelijk blijft dit nu zo.

M'n vraag mag dus afgesloten worden.