Beantwoorden
asimov
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Linksys MR8300 + WHW03V2 velop + CV8560E modem

Hallo,

Ik heb al een aantal jaar een Mesh netwerk. De Linksys MR8300 router hangt aan de CV8560E modem in bridging mode en het Mac Addresss van de Linksys Router is via Mijn Telenet ingegeven. Alle individuele  Velop pods hangen via ethernet aan een vast aansluitpunt in de verschillende ruimtes.

Sinds kort hebben mijn Linksys router en de (5) velops een rode LED (constant, niet knipperend). Dit betekent 'geen internet' terwijl alles prima werkt. Ik haal de wifi snelheden die ik verwacht en kan vlot surfen. De webpagina van de router geeft aan dat er internet verbinding is en ik kan de verbonden toestellen zien.

De app geeft echter aan dat er geen internet is. Zowel via remote admin buitenshuis als via admin op het eigen netwerk.

Heeft er iemand een idee hoe Linksys bepaalt of er internet is ? Is er een soort 'call home' waarbij de router een bepaalde pagina benadert om te weten of er verbinding is ? Als deze pagina 'down' is zou er dan kunnen afgeleid worden dat er geen internet is. Anderzijds, zou het ook kunnen dat die 'call home' over een bepaalde poort gebeurt. Heeft er iemand weet van een recente wijziging in de poorten die door telenet geblokkeerd worden ?

Kortom, iemand een idee dat dit vreemde gedrag kan verklaren.

Dank bij voorbaat voor jullie reactie.

16 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

als je er niet uikomt , zet de velop mesh eens op fixed ip's? ergens een vast ip per velop, eentje buiten de dhcp range.

dit stel je in door hun mac adress in te voeren in je router en er een vast ip bij te zetten

dit ip bewaren ze dan, in plaats vanhet dynamisch datmogelijk soms ververst zal worden

nu ik weet wel niet of uw router deze optie heeft 

misschien hebben de velops een lange dhcp tijd , en gaat het even rood als ze toch (soms) wisselen van ip

hoewel dan de router zelf ook niet op rood zou gaan

ik denk niet dat het een oplossing is maar het valt te proberen

misschien ging het gewoon op rood omdat uw router eens herstart is voor een firmware update ofzo, dus effectief een kleine internet onderbreking, 

en was dat snel weer ok, maar werden de leds niet terug groen omdat de online test maar periodiek is, maar de functionaliteit ondervond geen hinder

asimov
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Ja hoor, de router heeft de mogelijkheid om per mac address een vast IP toe te wijzen. Ik gebruik dat voor mijn printers. Ik voeg je raad toe aan mijn arsenaal van mogelijke oplossingen mocht het probleem zich weer voordoen. Bedankt.