Beantwoorden
gupe
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden!

Modem up to date ?

Hallo ,

 

Ik heb een Modem Only  Motorola SBV6X2X DOCSIS3.0.  Is deze nog up to date ? Ik heb mijn snelheid getest ( bekabeld ) en haal maar maximum 96 Mbps . Heb een abbo van 200 Mbps.

Al tweemaal naar Telenet gebeld en men kon mij niet zeggen of mijn modem nog up to date was !?

 

Plaatst Telenet nog  Modem Only modems en kun je deze ook ophalen in een Telenet center ?

 

Thanks

20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem up to date ?

Het type dat je aangeeft is normaal gezien perfect geschikt voor Fiber 200. Ik heb al jaren die modem gehad en ik haalde perfect 190 tot 195 Mbps down en 19 up.  Dit is trouwens de eerste modem die die snelheden aankon. Ik heb de mijne pas vorige week vervangen omdat ik aan het experimenteren was met IPv6.

Kortom aan de modem op zich ligt het niet tenzij die defect is. Of je hebt geen gigabit switch erachter of je netwerkkaart is niet gigabit. Het spreekt voor zich dat de snelheden bekabeld zijn, niet via WiFi want daar spelen nog veel andere factoren mee die de snelheid omlaag helpen.

Trouwens Docsis 3.0 kan tot Gigabit snelheid aan maar daarvoor heb je de witte modem nodig (aangeduid als 24*8 = 3 maal meer bandbreedte dan de huidige die in theorie tot 400 Mbps zou kunnen) en kan je de boost vragen tot 400 Mbps.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Modem up to date ?

@Gregory1

De CH6643E modem kan perfect hogere snelheden aan dan 200Mbps.

Op je LAN heeft deze zelfs  gigabit poorten (tot 1000 Mbps), de specificaties van de fabrikant zijn hierbij onjuist.

 

Ik heb deze modem tot vorig jaar zelf een aantal jaar gehad en dit werkte altijd naar behoren.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem up to date ?

@igvfer

 

Het is wel zo dat er verschillende types zwarte docsis 3 modems aanwezig zijn.

namelijk zoals eerder gezegd de

-CH6643E

-CH8465LG

Beide modems gaan tot 100Mbs

 

dan heb je nog de

-CH6541E

-CV6181E

deze 2 hebben gigalan poorten.

Het kan dus perfect zijn dat je een zwarte modem docsis 3 had met 200mbs als je 1 van de laatste 2 types staan hebt.

Wat betreft de rest van mijn router en pc kan je de specs hierboven lezen.

 

@SjCr

 

Ik zie niet in waarom de fabrikant zijn specs zou downgraden.

maar in ieder geval ik hoop dat ik dit heb kunnen verduidelijken met bovenstaande.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem up to date ?

@Gregory1Het type dat in eerste instantie vermeld is kan wel degelijk 200 MBps aan. Dat is de modem die ik hier had. Ik kan je zonodig een foto bezorgen want die ligt hier nog. Ik moet hem nog binnendragen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem up to date ?

@igvfer

 

dit kan heel goed zijn dat je deze hebt maar zelfs de fabricant beweerd dat je met dit type alleen 100Mbs kan krijgen. Ik kan maar zeggen wat het is.  Zelfs in antsweb (systeem telenet) staat er dat hij slechts 100Mbs aankan. Mischien heb jij andere firmware, wat mij zou verbazen.

hieronder zie je nog eens de resultaten van de pingtest en daarnog onder vind je de specs van mijn ethernetkaart

 

Telenet BVBA/SPRL
Mechelen, Antwerp
Test results
ping
13
ms
jitter
4
ms
download
94,4
Mbps
 
upload
19,0
Mbps
 
 
Telenet BVBA/SPRL

 

 

You are connected to the internet
Connected through    Killer E2500 Gigabit Ethernet Controller

0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Modem up to date ?

@Gregory1

 

Modems CH6643E, CH7465LG en CV7160 hebben voor 100% 1 Gbps poorten en zijn niet gelimiteerd tot 100 Mbps. Wat de fabricant beweert op zijn website is daarom nog niet juist. Aangezien de witte modem CH7465LG hier niet op terug te vinden zijn en Telenet wellicht een aangepast model gebruikt.

 

Bovendien kan jij maar 100 Mbps behalen door andere factoren (100 Mbps switch, slechte kabel, ...).
Ben je zeker dat je rechtstreeks op de modem verbonden bent?

 

Wat jij misschien ziet , in dat systeem, is de Digicorder die verbonden is, die hebben maar 100 Mbps poorten op hun bord zitten.

 

Er is geen twijfel over mogelijk dat bovenstaande modems 1 Gbps LAN poorten hebben.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes