Beantwoorden
Cowboy_Henk
Freshman Meerweter
De vlam zit erin. YEAH! CAPSLOCK DAY! Say what?! De 3 wijzen!

Nieuwe Docsis 3.1 modem blokkeert streaming apps DEEL 2

In navolging  van deze topic https://www.netweters.be/t5/WiFi/Nieuwe-Docsis-3-1-modem-blokkeert-streaming-apps/td-p/174476

Ik wil dit probleem ook melden.

Ik heb All internet abonnement en een CH8568LG modem, wifi powerline en een  AP7465CE-TN accespoint

Ik stream met apps die geinstalleerd zijn op de Nvdia Shield Pro en dit apparaat is met ethernet verbonden. Af en toe is er het probleem dat vooral apps van Vlaamse zenders (vrt max, vtm go, go play    en Streamz blijkbaar maar dat heb ik zelf niet) geen verbinding hebben. Netflix werkt wel maar het werkt trager in respons.

Op de smartphone is hetzelfde probleem als je op wifi zit maar via 4G is er meteen verbinding

Ik heb ook ontdekt dat de HLN app geen verbinding krijgt. Op 4g wel. 

Gisterenavond hetzelfde probleem, ik wou vrt max zien, dit werkte niet en nu nog steeds niet. Op 4G werkte dit wel!

@Stijn80 en @Kbe  Hebben jullie dit probleem ook nog?

0 Likes
8 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

voor de zekerheid, is dit bekabeld aan de modem, of bekabeld maar achter een powerline brug. 

0 Likes
Cowboy_Henk
Freshman Meerweter

De Nvidia Shield gaat rechtstreeks naar de modem met kabel. 

Acces point gaat rechtsreeks naar modem. 

Wifi powerline ontvanger hangt ook rechtstreeks aan modem. 

0 Likes
thomasdb

kan je op de shield ipv6 eens uitschakelen? misschien ligt het daaraan. voor de smartphone kan dat uitschakelen niet je kan dit even omzeilen door de 1.1.1.1 vpn-naar-cloudflare , of dergelijke app eens te installeren en te kijken of er zich dan nog vertragingen voordoen. misschien ontstaan de vertragingen enkel op iv6 verbindingen en niet op ipv4 en verklaart dit het willekeurig trage laden.

als je een computer bij de hand hebt kan je een ping echotest uitvoeren om de consistentie van de verbinding naar je router / een server dieper op het internet, na te gaan en zo misschien te weten komen of de oorzaak van je probleem zich thuis of verder buiten situeert

0 Likes
Cowboy_Henk
Freshman Meerweter

Ik kan al zeggen dat door ipv6 uit te schakelen op de Shield dat de streaming apps er terug op werken! Hoe verklaar je dat eigenlijk?

Op de smartphone moet ik die 1.1.1.1 app nog installeren, dat ken ik niet.. 

0 Likes
thomasdb

wel , 4g heeft geen ipv6 voor zover ik weet dus als dat wel ok is, bestaat de kans dat ipv6 van het huidige netwerk ( wifi of kabel) (of andere vpn- niet doet wat het zou moeten. met de vpn 1.1.1.1 app dewelke ipv6 en 4 adres kan geven over enkel en alleen ipv4 ( of toch alle2 ) heeft een gsm ook ipv6 -losstaande van het netwerk dat enkel ipv4 heeft- het combineert beiden over enkel ipv4 voor de verbinding.

alleszinds als er surfproblemen zijn maar niet met alle websites is dit mogelijk te verklaren door het feit dat niet alle websites reeds ipv6 gebruiken, en dus v4 en v6 simultaan apart niet correct doorverwezen worden om uitzeindelijk de sites te bereiken.  met enkel ipv4 zijn ze alsnog bereikbaar.  mijn kennis is ook maar beperkt maar het zijn 2 verschillende manieren om een bron te bereiken en de redenering is als de ene niet werkt probeer de andere dan. het verschil is dat ipv4 technish minder mogelijkheden heeft ruimtelijk gezien om sites en dergelijke  aan te spreken zonder omwegen erheen . het is vergelijkbaar met een straat met xxxxx postbussen, en komen er huizen bij dan is dit adres xxxa xxxb xxxc enzovoort, en ipv6 is vergelijkbaar met een straat praktisch zonder beperking op het aantal huisnummers zonder lettertoevoegingen nodig te hebben. maar de computer kan kiezen via welk netwerk het de gedresseerden aanspreekt, lukt het ene netwerk niet probeert het de andere; maar met wachtijd tussen het wisselen van verbindingwijze, dewelke je als gebruiker dus merkt door timeouts of vertragingen . ( als de verbinding dan al lukt -. hangt af van de softwarematige voorkeur of eventueel mogelijke huidige  instellingen van het apparaat zelf

het uitschakelen van het nieuwere ipv6 kan het oplossen maar op termijn is dit geen finale oplossing voor correcte determinatie heb je misschien liever dat ze beiden ok functioneren . alleszinds het is een probleem van de provider om alles op punt te zetten de klanten hebben er liever geen nadeel aan tenzijn ze er ook specifiek gebruik van willen maken. bij deze ipv6 uistchakelen probleem opgelost fijn om te horen, maar bij telenet hebben ze nog werk aan de ipv6 kant van het verhaal dan 🙂

0 Likes
Cowboy_Henk
Freshman Meerweter

Amai bedankt voor de uitgebreide uitleg. 

Ik heb nog wat verder gezocht op netweters en blijkbaar kan enkel Telenet technische dienst dit oplossen door een full reset van de modem te doen. 

Als ik naar https://ipv6-test.com/ ga dan zegt het dat ipv6 'not supported' is.

Dus ik moet eens contact opnemen met Telenet. 

Bedankt voor je hulp! 

0 Likes
Bas
Professional Beetjesweter
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Met die uitgebreide uitleg ben je niet veel.

Als ipv6 en ipv4 niet feilloos naast elkaar werken, gaat het om een bug in de router van Telenet.

Ik heb hetzelfde probleem thuis met de Telenet F@ST3896LG-TN. Op de wifi van het werk (Proximus fiber) heb ik dit probleem niet.

Ik ben het beu dat bij Telenet niets echt goed functioneert (ook problemen met port forwarding) en ga dus binnenkort naar Proximus veranderen.

0 Likes
Cowboy_Henk
Freshman Meerweter

Tis toch opgelost, maar ja voor hoe lang...

Met Telenet gewhatsappt en ze zeiden dat ik zelf ook de modem volledig kan resetten door 15sec op de reset knop te drukken.

IPV6 test zegt toch dat het nu wel supported is. 

0 Likes