Beantwoorden
Bartvg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Nieuwe Sonos ONE SL connectie valt dagelijks weg

Hallo, Ik heb een 2de Sonos aangekocht (Sonos ONE SL), en heb deze via Wifi geconnecteerd.

Nu moet ik dagelijks deze connectie maken, want deze connectie met de app gaat telkens verloren.

 

De Sonos app geeft aan de het aanpassen van de routerinstellingen misschien kan helpen.

Sonos producten maken verbinding met 2.4GHz netwerk. Nieuwe toestellen kunnen ook verbinding maken met een 5Ghz netwerk. 

Ik moet nakijken of mijn router deze kan ondersteunen: ja dus;

 

De meeste Sonos producten hebben een 802.11 b/g-netwerk nodig. Als de router is ingesteld op 'alleen N' of 'alleen AC' dan moet ik dit veranderen in B/G/N.

 

als ik naar de instellingen bij 'mijn telenet' ga kijken zie ik hetvolgende:

 

2.4ghz : 802.11bgn

5 ghz: 802.11anac

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen aub? 

 

Mvg,

Bart

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Nieuwe Sonos ONE SL connectie valt dagelijks weg

Zelf heb ik ook iets soortgelijks voor gehad, en heb dit enkel kunnen oplossen door 1 van de speakers tijdelijk te voorzien van een bekabelde internetverbinding.

Je kan ook via de app je netwerk wissen en opnieuw te installeren.

0 Likes