Beantwoorden
Pit1
Experienced Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe modem CH8568LG slecht bereik?

Ik heb sinds gisteren, op aanraden via mail van Telenet, een nieuwe modem CH8568LG geïnstalleerd. De installatie verliep vlot, en ik had zelfs de indruk dat ik daarna op de benedenverdieping sneller kon surfen. Toen ik ‘s avonds naar mijn slaapkamer boven ging ( die is pal boven de plaats waar de modem staat ) viel de Wifi verbinding op mijn iPad en iPhone weg. Ik probeerde terug verbinding te maken ( mijn netwerk stond wel degelijk aan ) maar kreeg steeds de melding “ onjuist wachtwoord “. Het wachtwoord opnieuw ingeven hielp niet. Ik ben terug naar beneden gegaan met beide toestellen, en Wifi werkte er terug op. Volgens mij is de nieuwe modem dus niet krachtig genoeg? Of zie ik iets over het hoofd? Wat wel raar is: mijn Acer laptop maakt wel verbinding met Wifi in de slaapkamer boven. 

1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Nieuwe modem CH8568LG slecht bereik?

Bij de installatie heeft de nieuwe modem een nieuw wachtwoord. Best is dat niet te gebruiken. Want spoedig daarna krijgt de modem de oude instellingen terug. Dan gebruik je het wachtwoord van de vorige modem. Je kan uiteraard ook via mijn Telenet een ander SSID en wachtwoord(en) invoeren.