Beantwoorden
Babs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

Beste,

Voorbije weekend een nieuwe modem en TV-box geïnstalleerd (als vervanging van oude, met oog op te kunnen abonneren op Netflix). Alles werkte zonder problemen.

Dag erop een extra TV-box geïnstalleerd op bovenverdiep. Dit werkte eerst niet, maar na het versteken van een coax-kabel van NIU naar modem, werkte deze extra TV-box wel.

Sindsdien werkt ethernet op de pc echter niet. Wi-fi werkt wel op smartphones, maar op pc niks van verbinding, hoewel wel aangegeven staat verbonden te zijn met 'netwerk 3'.

Wie kan mij op weg helpen? Ik ben hier helaas een leek in..

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) | Vorige titel: Wel Wi-fi, geen ethernet

 
 
0 Likes
5 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

@Babs1 Waarom zou je betalen voor een tweede tv-box? Zet u nen apple tv op de tweede tv, en je zal veel betere apps hebben dan op de tv box. en voor tv te kijken gebruik je dan de telenet tv app.

Reken eens uit hoe snel je meer zal betalen voor een tweede tv box.

0 Likes
Babs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

@Christof75, dankjewel voor jouw reactie. De tweede tv-box kost 4,82 EUR/maand. Apple TV kost 6,99 EUR/maand, lees ik online. Dus TV-box is toch nog steeds goedkoper dan? 

Bovendien is de extra tv geen smart tv.

Ik ben nog aan het afwegen wat voor ons het meest geschikt zou zijn. De televisie beneden is nu vervangen door een nieuw model, een smart tv . We hebben een abonnement met Telenet digitale tv en ook Streamz. Onze kinderen willen heel graag Netflix (wat ik dan zou nemen i.p.v. Streamz). De oude televisie (nog onze eerst tv van 12 jaar geleden...) is naar boven verhuisd. Daarop dus de extra TV-box aangesloten..

Verder vragen we ons af in welke mate we kunnen afstappen van de gewone digitale tv-zenders en enkel Netflix in combi met zenders bekijken via de apps (vtm go, vrt max, etc.).  Deze afweging moet ik nog maken..

 

0 Likes
Babs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

Het internetprobleem is ondertussen opgelost.

Blijkt nu dat zoonlief - terwijl ik de tweede TV-box aan het installeren was - onbedoeld de verschillende ethernetkabels verstoken had, waardoor die niet meer juist zaten (hij wou ze opnieuw mooi rangschikken, daar ze er wat slordiger bij hingen, nu de modem op een andere plaats staat).

 

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

@Babs1 Ik denk dat je twee dingen met elkaar aan het verwarren bent. Ik bedoel de mediaplayer apple tv, niet de streaming dienst.

ik denk dat je nu al voor 120 euro een apple tv 4K 2021 kunt aanschaffen, en daar kun je dan de apps opzetten, zoals de telenet tv app, streams, netflix, disney+, radio apps, spotify, apple music en nog veel meer. Het zal veel vlotter werken dan de apps op je tv box met veel meer mogelijkheden.

Dit maakt dat je tv smart word, en deze zal ook veel langer updates krijgen dan een android smart tv. Je kan alles bedienen met de siri remote van de apple tv, dus zonder de remote van je tv te gebruiken.

een voorbeeld, voor de birthdaypartys van mijn dochters heb ik er nu een karaoke app opgezet, vinden ze bereleuk. Er zijn ook veel spelletjes die je erop kunt zetten.

Als je een iphone of ipad hebt met dezelfde apple id en in hetzelfde netwerk krijg je een pop up als je iets wil intypen wat het heel makkelijk maakt.

Indien je dit te duur vind je je ook een mi box van xiami nemen, maar daar zit je weer met een beperktere update periode.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe modem: Geen ethernetverbinding

@Babs1 

De apps vtmgo en vrtmax werken perfect op de apple tv, wel 1 opmerking, HDMI is wel verreist, ik weet nie als die aanwezig op uw tv

0 Likes