Beantwoorden
WalterH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Oeps! OneUp traag en wifipods werken niet

Je denk dat een omschakeling deze keer wel vlot zou verlopen. Niet dus.
Eerst een upgrade gedaan naar OneUp maar heb nog altijd max 240Mbps.
Dan op advies van Telenet nieuwste zwarte modem geïnstalleerd. Maar oeps, nog altijd 240Mbps...
Wifi-pods geraken ook niet geactiveerd en oeps, er ging iets mis in de app. Geen thuisnetwerk te zien.

Klantendienst zegt dat dit een uitzonderlijk geval is maar ik lees niets anders dan dezelfde problemen.
Er wordt nu "geëscaleerd" en er komt asap een technieker. Alhoewel ik er zeker van ben dat dit een software probleem is bij Telenet zelf.

Wat is er nu eigenlijk echt aan de hand met die pods en Telenet zelf?
Dure producten verdragen geen goedkope antwoorden.

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Oeps! OneUp traag en wifipods werken niet


@WalterH  schreef:

Wat is er nu eigenlijk echt aan de hand met die pods en Telenet zelf?


Er zal iets misgelopen zijn bij de activering van jouw productverandering in het IT-systeem. Telenet heeft al een jaar IT-problemen na de overschakeling naar een nieuw klanten- en productbeheersysteem. De softwareontwikkeling voor dat systeem is uitbesteed aan een extern internationaal bedrijf dat niet zo'n goede kwaliteit levert. Deze beslissing is niet in België genomen, Telenet is onderdeel van de Amerikaanse Liberty Global-groep die deze beslissingen neemt.

Lees de krant: https://www.gva.be/cnt/dmf20231023_97246359


@WalterH  schreef:

Dure producten verdragen geen goedkope antwoorden.


Een duur telecomproduct betekent gewoon dat de winstmarge heel hoog is. Kwaliteit en prijs zijn twee totaal afzonderlijke zaken. Prijs en kwaliteit moet je vergelijken tussen de verschillende aanbieders op de markt.

0 Likes
WalterH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Oeps! OneUp traag en wifipods werken niet

Belangrijk weetje:
De Wifi-pods kunnen enkel werken als ook het 2.4Ghz signaal aan staat op dezelfde SSID als de 5Ghz. Bij de switch naar de nieuwste modem zijn alle instellingen overgenomen en mogelijk stond de 2.4Ghz door de één of andere reden uit waardoor de pods niet konden geactiveerd worden. Nu werkt alles.