Beantwoorden
Matti
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Onderbreking wifi

Gegroet allen,

 

Enige tijd geleden was ik, toen ik thuis kwam van reis, niet meer in staat draadloze verbinding te maken met mijn toestellen. Tv werkte wel nog. Er bleef ook een blauw lampje op de oude (zwarte) modem knipperen.

 

Ik heb hierbij een nieuwe (witte) modem geïnstalleerd in de hoop het probleem te kunnen oplossen. Dit is me deels gelukt, ik kan nu toch alweer verbinding maken met mijn toestellen (ipad en iphone). Het vervelende nu is dat ik op geheel random momenten en soms vaak merk dat ik tijdens het surfen plots wordt onderbroken. De wifi boogjes blijven staan en er draait een wieletje naast. Ik moet dan even kort de wifi op  het toestel uit en aanklikken en dan werkt het weer.

Soms kan ik een aantal uren niets ondervinden en dan plots 5 keer in 3 minuten onderbreking hebben. Ik merk dat de tv wel correct blijft werken het enkel het draadloze signaal is.

 

De modem is net vernieuwd dus ik ben een beetje in het donker aan het tasten nu. Iemand hier ervaring mee of tips om dit te kunnen oplossen?

 

tnx

0 Likes
1 reactie
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Onderbreking wifi

Beste @Matti ,

Je kan de wifikanalen voor de 2,4ghz en/of 5ghz aanpassen via mijn telenet. Vaak kan het helpen als je het kanaal aanpast. Let wel op dat je de juiste kanalen kiest (1,6 of 11 voor 2,4ghz en tussen 36 en 48 zou ik blijven voor de 5ghz).

Je geraakt hier door het volgende te klikken:

1/ Mijntelenet.be > log hier in met jouw gegevens

2/Mijn thuisnetwerk

3/klik op modem details

4/Onder tabblad ' Signaal ' kan je de kanalen aanpassen zoals hierboven.

5/ Zeker je instellingen opslaan helemaal beneden !!!

 

Je kan proberen met de verschillende kanalen en kijken hoe je hier het beste uitkomt

Zijt ook zeker dat je geen wifirepeaters (action, lidl...) gebruikt, deze verstoren je wifi signalen.

Indien je een wifibooster nodig hebt kan je de bekomen in een telenet verdeelcenter in je buurt.

 

Succes !

 

2.4ghz.PNG5ghz.PNGsave.PNG

Tln R.tech.
0 Likes