Beantwoorden
Stoff
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Openen websites lukt niet meer sinds 2e router

Ik ondervind sinds gisteren,bij het aansluiten van een tweede router, problemen om websites te openen. Ik kan op het nieuwe netwerk van de nieuwe router maar 1 website openen nl. FB. Zal ergens te maken hebben denk ik met IP-instellingen? Ik ben er ook zeker geen expert in dus probeer ik langs deze weg...Moet er wel bijzeggen dat het enkele uren gegaan heeft en plots niet meer...Het is ook een open netwerk...Mvg.

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Openen websites lukt niet meer sinds 2e router

Kan je omschrijven hoe je netwerk in elkaar steekt, wat met wat verbonden is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Openen websites lukt niet meer sinds 2e router

@Stoff  Zoals @sb zegt zouden we wat meer informatie moeten hebben. U zegt een 2e router?

Bedoel je dat je een modem/router van Telenet hebt en daarachter dan een nieuwe router?

Dan is de eerste vereiste dat je uw eigen router loskoppelt van die van Telenet. Vervvolgens een PC of laptop aansluit op je nieuwe router en kijkt welk IP adres je PC krijgt. Is dit iets in de zin van 192.168.1.x dan zou dit in orde moeten zijn. Is dit iets in de zin van 192.168.0.x. Dan is dit niet OK. Dan moet je via een browser op je PC naar 192.168.01 surfen, inloggen (login en paswoord zie handleiding) en je LAN netwerk veranderen naar 192.168.1.x die 1 mag eender wat zijn tussen 1 en 255 zolang het maar geen 0 is. Opslaan, laptop loskoppelen, heraankoppelen en kijken wat IP adres je nu krijgt. Is dit in de range die je ingesteld hebt? Dan mag je uw router via de WAN poort verbinden met deze van Telenet. Nu zou het beter moeten lukken om te surfen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stoff
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Openen websites lukt niet meer sinds 2e router

Hallo,

 

Heb ik bij deze zojuist opgelost...

Zal mss heel belachelijk klinken maar zoals reeds vermeld..ben geen pro in die dingen 😂

Ik had de router aangesloten op een LAN ipv WAN.

Momenteel lukt alles prima nu en ben er zelfs in geslaagd om van open verbinding naar een beveiligde te gaan, dus heb bijgeleerd 😄.

Alvast bedankt voor de reactie!!